فرمانده نیروی انتظامی: ۲ بار به نزدیکی خاوری رسیدیم اما پلیس کانادا برای بازداشت همراهی نکرد

کدخبر: ۳۶۹۲۳۰
رئیس پلیس کشور گفت: دو بار تا محل سکونت خاوری رفتیم و حتی به پلیس آنجا گفتیم که محل وی کجاست اما پلیس کانادا وی را بازداشت نکرد، در همین موضوع استرداد مدیرعامل بانک سرمایه، پلیس اینترپل نیز تعجب کرد که ما از کجا می‌دانیم این متهم در کجا زندگی می‌کند.
فرمانده نیروی انتظامی: ۲ بار به نزدیکی خاوری رسیدیم اما پلیس کانادا برای بازداشت همراهی نکرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین اشتری در گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن تشکر از کادر درمان کشور و نیروی انتظامی که در صحنه اصلی مقابله با کرونا هستند، اظهار کرد: پلیس بعد از کادر درمان در بیشترین معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارد.

وی تصریح کرد: حتماً با جدیت، انگیزه و مقتدرانه با هر فردی که بخواهد امنیت را برهم بزند، برخورد می‌کنیم، امنیت خط قرمز ما است، اگر این افراد را گرفتیم باید قانون را رعایت کنیم، مردم از چرخاندن اوباش استقبال کردند، به طور مثال در رشت اوباش به بیمارستان حمله کردند، نمی‌توانیم از آنها خواهش کنیم که این کار را نکنید، باید قلم پای آنها را خرد کنیم، باید با آنها محکم برخورد کنیم و تحویل قانون دهیم، در این مدت که با اوباش برخورد کردیم، اگر نظرسنجی صورت دهیم، محبوبیت نیروی انتظامی بیشتر شده است.

اشتری: 2 بار به نزدیکی خاوری رسیدیم اما پلیس کانادا برای بازداشت همراهی نکرد

این مقام ارشد انتظامی درباره تصاویر منتشرشده مبنی بر بازداشت شروری که چند سال قبل نیز بازداشت شده بود، بیان کرد: اگر در این رابطه آسیب‌شناسی کنیم، شاید بگویم  برخی از قوانین بازدارندگی لازم را ندارد، باید بنشینیم و و ببینیم چه راهکاری باید صورت گیرد، باید این افراد پس از خروج از زندان واقعاً نادم شوند.

اشتری درباره عدم استرداد برخی از متهمان فراری، بیان کرد: مشکل ما دستگاه قضائی و پلیس آن کشورها است که با ما همکاری نمی‌کنند، پروتکلهایی برای استرداد مجرمان وجود دارد که هر جا پلیس بین‌الملل به اینترپل اعلام کرد که فردی مجرم است، باید آن متهم به کشور مدنظر استرداد داده شود، در بحث مدیر بانک سرمایه، اینترپل و پلیس آن کشور با ما همکاری کرد البته اشراف داشتیم که آن شخص دقیقاً کجا قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: دو بار تا محل سکونت خاوری رفتیم و حتی به پلیس آنجا گفتیم که محل وی کجاست اما پلیس آنجا وی را بازداشت نکرد، در همین موضوع استرداد مدیرعامل بانک سرمایه، پلیس اینترپل نیز تعجب کرد که ما از کجا می‌دانیم این متهم در کجا زندگی می‌کند، محل سکونت درصد بالایی از این متهمان شناسایی شده و حتی پلیس آن کشورها محل سکونت آنها را نمی‌داند البته برخی مواقع موضوع حالت سیاسی پیدا می‌کند و همکاری مدنظر صورت نمی‌گیرد.

وی از جوانان خواست که در فضای مجازی مراقب دام کلاهبرداران و افراد شیاد باشند و گفت: باید از بستر فضای مجازی برای کارهای علمی و پیشرفتها استفاده کرد و اگر مراقبت نشود، ممکن است اتفاقات جبران‌ناپذیری صورت گیرد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: برخی از مواقع اتفاقاتی روی می‌دهد که مردم از ما می‌خواهند از طریق پلیس بین‌الملل موضوع را پیگیری کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید