جزئیات ناکام ماندن عملیات تروریستی در اقلیم کردستان عراق

کدخبر: ۳۶۹۴۶۰
مقامات اقلیم کردستان عراق از ناکام گذاشتن حملات تروریستی خبر دادند که مسؤولان دولتی و مراکز برندهای تجاری جهانی را هدف قرار می‌داد.
جزئیات ناکام ماندن عملیات تروریستی در اقلیم کردستان عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد، در بیانیه دستگاه امنیت اقلیم کردستان عراق آمده است: نیروهای ما حملات تروریستی را ناکام گذاشتند که یکی از آن‌ها توسط حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) طرح‌ریزی شد. این اقدام از طریق هماهنگی میان مسؤولان پلیس، دستگاه امنیت، سازمان اطلاعات و مبارزه با تروریسم انجام شد. تمام تدابیر برای تضمین سلامتی دیپلمات‌ها و تجار خارجی در اقلیم کردستان اتخاذ شد و بعد از تحقیقات طولانی و مفصل نیروهای پلیس و امنیتی در اقلیم کردستان تعدادی را بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است: برای دستیابی به کمک شرکای بین‌المللی در نجات قانون از طریق اینترپل تلاش خواهیم کرد و امیدواریم این مساله به بازداشت‌های اضافی در زمان مناسب منجر شود.

در این بیانیه آمده است: گروه اول شامل ۱۲ مظنون بود که با پ.ک.ک ارتباط داشتند و تعدادی نیز در کشورهای دیگر از جمله اروپا مقیم بودند. آن‌ها برای حمله به هیئت دیپلماتیک خارجی در اربیل و ترور اعضای این هیئت و انجام حملاتی علیه شرکت‌های خصوصی که در اقلیم کردستان فعالیت می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کردند.

در این بیانیه تأکید شده است: همچنین برای حمله به برند تجاری غربی در کردستان تلاش می‌کردند اما نیروهای امنیتی ما در عملیاتی که بیش از چهار ماه طول کشید این حملات را ناکام گذاشته و جان تعداد زیادی را نجات دادند.

در این بیانیه آمده است: همچنین تعدادی از جمله دو شهروند سوری بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است: پرونده دوم شامل بازداشت هشت متهم است که همگی عراقی‌ هستند. این عملیات بیش از یک سال طول کشید. هدف حملات ترور استاندار و خشونت‌های دیگر در کردستان و استان دهوک بود. همچنین این گروه برای هدف قرار دادن هیئت‌های دولتی و املاک و از بین بردن امنیت ملی و دستگاه‌های وابسته به دولت اقلیم کردستان تلاش می‌کرد.

در این بیانیه آمده است: همچنین گروه سومی متشکل از هفت نفر بازداشت شد. بازداشت آن‌ها در راستای عملیات یکساله مبارزه با جاسوسی انجام شد.

در این بیانیه آمده است: تمام اعضای گروه سوم عراقی بودند و بازداشت‌های دیگری نیز صورت گرفت. اطلاعات نشان می‌دهند این گروه بخشی از شبکه‌ای است که چند سال پیش برای جمع‌آوری اطلاعاتی درباره دستگاه‌های اطلاعات، نظامی و ساختمان‌ها و کارمندان وابسته به دولت اقلیم کردستان تأسیس شده بود. این گروه اطلاعاتی را به عنوان بخشی از طرح خود برای حمله به یک مسؤول اطلاعاتی ارشد و یک قاضی جمع‌آوری کرده بود. این گروه اطلاعاتی را با طرف‌های دیگر از جمله حزب پ.ک.ک رد و بدل کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید