واکنش ربیعی به شبهه‌افکنی جدید تندروها علیه دولت

کدخبر: ۳۶۹۷۱۱
سخنگوی دولت گفت: ما هر روز با حرف‌های جدیدی مواجهیم. مثلا گفته شده سه خزانه وجود دارد! باید بگویم که این ادعا اساسا غلط است و یک خزانه بیشتر در کل کشور نداریم و همه درآمدها نیز در خزانه کل کشور است. اینکه می‌گویند خزانه سومی به نام «حساب خاص»، درست شده، کذب محض است.
واکنش ربیعی به شبهه‌افکنی جدید تندروها علیه دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (سه‌شنبه) درنشست خبری با اصحاب رسانه، در رابطه با حساب خاص رئیس جمهور و واریز ۲۷ میلیارد در سال گذشته و عدم شفافیت در آن به ادعای نمایندگان مجلس بیان کرد: باز هم با یک خوانش نادرست و یک القای ناصحیح مواجه هستیم. امیدوارم اینگونه سوالات در چارچوب نقد روشنگرانه باشد و نه چیز دیگری.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما هر روز با حرف‌های جدیدی مواجهیم. مثلا گفته شده سه خزانه وجود دارد! باید بگویم که این ادعا اساسا غلط است و یک خزانه بیشتر در کل کشور نداریم و همه درآمدها نیز در خزانه کل کشور است. اینکه می‌گویند خزانه سومی به نام «حساب خاص»، درست شده، کذب محض است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هیچ بند، عنوان و حسابی به نام «بودجه خاص» نداریم و این، فقط یک بیان لفظی و مبتنی بر اولویت بندی است. هدف از بیان آن هم یعنی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام که دارای اولویت هستند. بنابراین مجددا تاکید می‌کنم این، بیشتر یک لفظ و عنوان برای برخی مصارف است و نه یک حساب یا پولِ در اختیار. اما متاسفانه برخی طوری القا کرده‌اند که چنین برداشتی در افکار عمومی به وجود آمده است.

ربیعی گفت: این شبهه نیز به شکل جفاگونه‌ای طرح شده که البته برای دولت تازگی ندارد و در طول این سالها بارها با چنین بداخلاقی‌هایی مواجه بوده است. بنابراین دوباره صراحتا تاکید می‌کنم بودجه یا حساب خاص، صرفا یک لفظ برای پروژه‌های نیمه تمامِ با اولویت است. تخصیص آن هم مثل همه تخصیص‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه داده می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین شبهه دیگری مطرح و ادعا شده خزانه دومی هم تحت عنوان خزانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد! این نیز کاملا کذب و نادرست است. افرادی که این شبهه را مطرح کرده‌اند به خوبی می‌دانند آنچه که بعنوان خزانه دوم می‌گویند، مربوط به سازمان‌ هدفمندی یارانه ها و تبصره ۱۴ قانون بودجه است. در این باره لازم است دو نکته را بگویم. اول اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها نه در دولت ما بلکه در دولت قبل ایجاد شده و هیچکس هم به آن معترض نبوده است. ضمن آنکه تخصیص آن هم کاملا تحت نظر سازمان برنامه و بودجه است.

سخنگوی دولت گفت: نکته دیگر که جالب است بدانید آنکه افرادی که امروز چنین شائبه‌ای مطرح می‌کنند، در گذشته کاملا در فرایند تصمیم‌گیری و تصویب آن بوده و نقش داشته و موافق آن هم بوده اند .برای همین تعجب می‌کنیم که چنین شبهات نادرستی از سوی برخی افراد که از قضا از مطلعین امر هستند، گفته می‌شود. قاطعانه اعلام می‌کنم هیچ پولی خارج از خزانه واحد نداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید