موضع‌گیری ضدنژادپرستانه بایدن برای پیروزی در انتخابات

کدخبر: ۳۶۹۷۷۲
رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این کشور را از بالاترین تا پایین ‎ترین سطوح جامعه به ۲ قطب تبدیل کرده است؛ ترامپ بر حامیان سفیدبرترپندار تکیه می‌کند و بایدن هم از جنبش جان سیاهان مهم است، حمایت می‌کند.
موضع‌گیری ضدنژادپرستانه بایدن برای پیروزی در انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در تازه‌ترین پیام توئیتری جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آمده است: نام جورج فلوید، برونا تیلور و جیکوب بلیک به زودی فراموش نمی‌شود.

این سه نفر، رنگین‌پوستان آمریکایی هستند که توسط پلیس و سفیدپوستان کشته شدند و با مرگ آنها به ویژه پس از انتشار فیلم لحظات دستگیری و سپس کشته شدن جورج فلوید ۴۶ ساله اهل شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، موج سراسری اعتراض علیه نژادپرستی نهادی در ایالت‌های مختلف آمریکا شکل گرفت.

ترامپ برای سرکوب آنها از گارد ملی و نیروهای امنیتی استفاده کرد و حتی برای رفتن به مقابل یک کلیسا در نزدیکی کاخ سفید، دستور داد به شدت با معترضان برخورد کنند. معترضانی که تنها علیه نابرابری نظام‌مند در این کشور فریاد می‌زدند.

بایدن در ادامه این توئیتر اینگونه نوشت که این "نه از سوی او نه از کشوی کشور فراموش ناشدنی" خواهد بود و افزود: آنها(معترضان به نابرابری نژادی) می‌خواهند موج جدیدی از عدالت را در آمریکا بدمند.

رئیس جمهوری آمریکا و متحدان جمهوریخواه وی اما با تعجیل در انتصاب یک قاضی به شدت محافظه‌کار دیگر در دیوان عالی کوشیدند از مدت باقی‌مانده در قدرت استفاده کنند تا در صورت شکست در انتخابات توانسته باشند وزنه این نهاد مهم و دائمی را به نفع خود تغییر دهند.

نهادی که برخی از تصمیم‌های نژادپرستانه ترامپ همچون ممنوعیت ورود و مهاجرت از کشورهای عمدتا مسلمان را تایید و اجرایی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید