هشدار صدها اقتصاددان نسبت به ریاست جمهوری مجدد ترامپ

کدخبر: ۳۶۹۸۹۸
بیش از ۷۰۰ اقتصاددان از جمله هفت برنده جایزه نوبل در نامه سرگشاده ای شدیدا نسبت به انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست جمهوری با استناد به آنچه که آنها "حمله پایدار" او به دموکراسی، نحوه پاسخ دهی ناشیانه او به همه گیری بیماری و اشاعه "اطلاعات غلط خطرناک" خواندند هشدار دادند.
هشدار صدها اقتصاددان نسبت به ریاست جمهوری مجدد ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سی.ان.ان اعلام کرد، این اقتصاد دانها در نامه سرگشاده خود که تا زمان انتخابات سوم نوامبر به روزرسانی خواهد شد، نوشتند: دونالد ترامپ تنها طی یک دور ریاست جمهوری، آمریکا را غیرقابل شناسایی ساخته و با هیچ تبعاتی نیز از بابت این کارش مواجه نشده است.

این نامه که توسط اقتصاد دانهای برجسته ای متعلق به نهادها و سازمانهای مهم شامل برنده های نوبل پل میلگروم (۲۰۲۰)، اولیور هارت (۲۰۱۶) و آلوین رات (۲۰۱۲) امضا شد.جورج آکرلوف، برنده نوبل و همسر جانت یالن، رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا هم این نامه را امضا کرده است.

این اقتصاددانها نوشتند: به همین دلایل ما شدیدا به انتخاب کننده ها توصیه می کنیم کاری را که کسی دیگر نمی تواند انجام دهد انجام دهند: دموکراسی را با رای دادن به حذف دونالد ترامپ از ریاست جمهوری پس بگیرید.

در پاسخ کمپین ترامپ متذکر شده که این نامه کم درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا حرف زده است.

سامانتا راجر، معاون دبیر مطبوعاتی کمپین ترامپ به سی.ان.ان بیزینس گفت: از هشدار بی اساس این دانشگاهیان چپگرا نسبت به ترامپ و اینکه آنها یک دلیل نتوانستند در توضیح چرایی اعتقادشان به انجام کار مثبتی از سوی جو بایدن برای اقتصاد آمریکا بیاورند، خیلی چیزها می شود فهمید. جو بایدن کندترین روند بازیابی اقتصادی از زمان رکود بزرگ را رهبری کرده و وعده داده با اعمال مالیات بر آمریکایی ها آنها را به نسیان بسپارد و همچنان که ما داریم اقتصادمان را بازسازی می کنیم کشور ما را دوباره تعطیل کند.

در سال ۲۰۱۶ هم در اتفاقی مشابه دست کم ۷۹۰ اقتصاددان از آمریکایی ها خواستند ترامپ را انتخاب نکنند و نسبت به "نادیده گرفتن شدید اقتصاد و ناتوانی او در گوش کردن به کارشناسان معتبر" هشدار داده بودند.

این اقتصاددانها در نامه فعلی خود از آنچه که "رفتار بی ملاحظه و خودخواهان" ترامپ در طول همه گیری بیماری خواندند اظهار ناخرسندی کردند.

آنها نوشتند: رفتار شخصی او در طول شیوع کووید ۱۹ سلامت عمومی، بازیابی اقتصادی و بازگشایی ایمن مدارس را به خطر انداخت. او مساله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را تضعیف کرد، تجمعاتی در مکان بسته برگزار کرد، تشویق به استفاده از مواد دارویی به شکلی اثبات نشده و به طور بالقوه خطرناک کرد، شدت همه گیری را کم اهمیت شمرد، و میزبان یک مراسم سوپراشاعه دهنده بیماری شد که کاخ سفید را از کار انداخت و رهبران نظامی را بالاجبار به قرنطینه برد.

آنها تاکید کردند: او (ترامپ) مرتبا اطلاعات غلط خطرناک را حتی در طول زمانهای بحران اشاعه می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید