زمان احتمالی ساخت واکسن ایرانی کرونا از زبان وزیر بهداشت

کدخبر: ۳۶۹۸۹۹
وزیر بهداشت ضمن اظهار امیدواری نسبت به ساخت واکسن کرونا تا اوایل سال آینده، از افزایش تست‌‌ و بیماریابی در آینده نزدیک خبر داد.
زمان احتمالی ساخت واکسن ایرانی کرونا از زبان وزیر بهداشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دکتر سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: واکسن کووید19 در سه مورد و به سه شیوه مختلف، به نتایج خوبی رسیده است؛ این واکسن از هفته‌‌های آینده وارد فاز انسانی می‌‌شود و ما امیدواریم تا اوایل سال آینده و شاید هم زودتر، خبر خوش ساخت واکسن کرونا را به عنوان یک مژده بسیار دلگرم‌‌کننده به مردم کشورمان بدهیم و این امر، غرور ملی را تقویت خواهد کرد.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کنترل کرونا تصریح کرد: حرکت جدیدی که شروع خواهد شد، یک بیماریابی گسترده و توسعه مراکز درمان سرپایی خواهد بود، در زمان حاضر 1200 مرکز داریم که به بیش از 5000 مرکز بهداشتی و درمانی خواهد رسید. کل مراکز بهداشتی ودرمانی را به جز مواردی که برای مراقبت از زنان باردار و کودکان و موارد غیرکرونایی اختصاص داده‌‌ایم زیر بار مدیریت کرونا خواهیم برد؛ تست‌‌های ما از روزی 25 هزار تست به بالای 40 هزار مورد و بیشتر خواهد رسید؛ همچنین 3 میلیون مورد از تست‌‌های رپید (سریع) را از کره وارد خواهیم کرد و کارهای تست رپید ساخت داخل را نیز تمام کرده‌‌ایم و این تست‌‌های ساخت داخل نیز به بازار می‌‌آیند و ما روزی 100 هزار تست را به عنوان موفق‌‌ترین روش در تشخیص زودرس انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت با اشاره به تفاهم با وزارت ارتباطات برای ردیابی بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: ردیابی بیماران با شبکه‌‌ای که طراحی کرده‌‌ایم به ما این مهلت را خواهد دادکه در یک ماه آینده بتوانیم در کاهش موارد ابتلا و مرگ‌‌ومیر گام برداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید