دستگیری فروشندگان داروهای تقلبی کرونا در تهران

کدخبر: ۳۶۹۹۰۴
رئیس پلیس فتا از دستگیری۲ نفر که در فضای مجازی داروی تقلبی درمان کرونا را به عنوان داروی واقعی به کاربران فضای مجازی می فروختند، خبر داد.
دستگیری فروشندگان داروهای تقلبی کرونا در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا براساس اعلام پلیس تهران بزرگ، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" روز چهارشنبه گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت، چند روز قبل با توجه به ابتلای پدرم به ویروس کرونا و وخیم شدن وضعیت جسمانی اش، برای خرید داروهای مورد نیاز در فضای مجازی با فردی ناشناس آشنا شدم که این فرد اعلام کرده بود، داروی درمان کرونا را دارد و تعداد ۳ واکسن درمانی کرونا به قیمت هر کدام ۱۷۰ میلیون ریال در مجموع به مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال به حساب وی واریز کردم. اما پس از مراجعه به بیمارستان و تحویل به پزشک متخصص، وی داروها را تقلبی اعلام و در اظهار داشت در صورت استفاده می توانست منجر به مرگ پدرم شود.

این مقام سایبری تصریح کرد: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد، متهم با ایجاد کانال و گروه تلگرامی با موضوع خرید و فروش داروهای کرونا مبالغ بسیار بالا داروهای تقلبی را بعنوان داروهای درمانی به متقاضیان این داروها فروخته است. 

وی تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی های قضائی اکیپ عملیاتی پلیس فتا به مخفیگاه وی مراجعه و موفق شدند وی را دستگیر و در بررسی های بیشتر از مخفیگاهش تعداد زیادی از داروهای تقلبی کرونا کشف کنند.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجوئی های اولیه اظهار داشت، مدتی است از زندان آزاد شده ام و باتوجه به شیوع بیماری کرونا با همکاری یکی از دوستانم که در داروخانه کار می کند با راه اندازی یک کانال و گروه تلگرامی و عضویت در چند گروه بزرگ دارویی در تلگرام تبلیغ و داروهای تقلبی را به عنوان داروی کرونا به مردم با مبالغ بالا می فروختم و داروها را دوستم تهیه می کرد و من از محتویات داخل داروها و آمپول ها بی اطلاع بودم. 

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی، دومین متهم پرونده نیز دستگیر شد، گفت: کشف جزئیات پرونده و مبالغ کلاهبرداری شده در دست بررسی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید