گروسی: ایران سایت جدید هسته‌ای زیرِزمینی در نطنز احداث می‌کند

کدخبر: ۳۶۹۹۰۵
اقتصادنیوز :‌رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد ایران ساخت یک مرکز زیرزمینی برای تولید سانتریفیوژ را در نطنز آغاز کرده است.
گروسی: ایران سایت جدید هسته‌ای زیرِزمینی در نطنز احداث می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،رافائل گروسی روز سه‌شنبه ۲۷ اکتبر با بیان این مطلب اعلام کرد ایران میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده با غلظت پایین خود را افزایش داده اما این میزان هنوز به اندازه لازم برای ساخت یک بمب اتمی نرسیده است.

  گروسی همچنین اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای، نشانه واضحی از حفاری در کوه‌های اطراف نطنز در استان اصفهان نشان نمی‌دهد و ساخت مرکز جدید مد نظر ایران، یک فرآیند طولانی مدت خواهد بود.

این مقام آرژانتینی با بیان این که جزئیات این پرونده محرمانه است، از بیان توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

در همین زمینه کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران درآژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد ایران بعد از عملیات خرابکارانه و انفجار در سایت هسته‌ای نطنز، تصمیم گرفته تمامی زنجیره‌های ماشین‌های جدید تحقیق و توسعه خود را به زیرزمین منتقل کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه ساخت این مرکز در نطنز به اطلاع آژانس رسیده است می‌افزاید: «فعلا دلیلی ندیدیم که بازرسان آژانس از این مرکز بازدید کنند. ما تصمیم گرفتیم تاسیسات پیشرفته‌تری را در دل کوه به جای مرکز حادثه دیده در نطنز احداث کنیم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید