آمار کرونا از این بدتر هم می شود/محرز:تعداد مبتلایان به شکل وحشتناکی افزایش پیدا کرده است

کدخبر: ۳۶۹۹۶۰
مرگ ۴۱۵ نفر باعث شد تا ایران سیاه‌ترین روز کرونایی خود را تجربه کند.
آمار کرونا از این بدتر هم می شود/محرز:تعداد مبتلایان به شکل وحشتناکی افزایش پیدا کرده است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین: امروز، سیاه‌ترین روز کرونایی ایران بود، ۴۱۵ زندگی بخاطر ابتلا به این بیماری به پایان خود رسیدند. خبر بدتر آن که براساس هشدارهای کارشناسان احتمالا روزهای بدتری هم در راه است.

دلیل اصلی درگیری ایران با این روزهای سیاه، به آنچه در هفته‌های گذشته رخ داد مرتبط است؛ از ابتدایی پاییز روز به روز، هفته به هفته، تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در کشور افزایش پیدا کرد و حالا به نظر می‌رسد، پیامد این افزایش تعداد مبتلایان در آمار روزانه کروناویروس دیده می‌شود.

مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، در این رابطه به خبرآنلاین می‌گوید: «این آمار نتیجه گرفتاری تعداد بیشتری به بیماری است، بعد از ۹ ماه کار، تعداد زیادی از بیماران سرپایی می‌شوند، و آن‌هایی که واقعا بدحال هستند بستری می‌شوند. وقتی تعداد بدحال‌ها افزایش پیدا کند، قطعا تعدادی از آن‌ها به آی‌سی‌یو رفته و می‌میرند. ۸۰ درصد با علائم خفیف و بدون علامت مبتلا می‌شوند، ۲۰درصد بدحال هستند که به بیمارستان می‌آیند، ۵درصد از این‌ها به آی‌سی‌یو می‌روند و حداقل نصف آن‌ها می‌میرند. در این مدت تعداد بیماران مبتلایانی که دیده‌ام نسبت به قبل نه یک ذره، بلکه به شکل وحشتناکی افزایش پیدا کرده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید