تازه ترین رویدادهای امنیتی و درگیری با داعش

کدخبر: ۳۷۰۱۰۵
کشف انبارهای سلاح داعش ،دستگیری یک مسئول بکارگیری کودکان در این گروه تروریستی و تعقیب بقایای داعش در استان های «کرکوک، الانبار و دیالی» از مهمترین رویداد امنیتی روز پنجشنبه در عراق بوده است.
تازه ترین رویدادهای امنیتی و درگیری با داعش

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، واحد اطلاعات پلیس فدرال در استان «کرکوک» در شمال عراق پنجشنبه شب اعلام کرد: نیروهای امنیتی در عملیات تفتیش و بازرسی چند روستای این استان چهار مخفیگاه سلاح و مهمات را کشف و ضبط کردند.

این بیانیه افزود: در این مخفیگاه‌ها ۴۰ بمب و ۴۰ دستگاه منفجر کردن بمب از راه دور کشف و ضبط شد.

یک منبع امنیتی واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق نیز از کشف یک انبار بمب و مواد منفجره با استفاده از پهپادها در منطقه «الزویه» در صحرای الشامیه در غرب شهر الرمادی واقع در استان الانبار خبر داد.

این منبع تصریح کرد: نیروهای امنیتی در این انبار ۵۰ بمب و ۲۲ دستگاه منفجر کردن بمب از راه دور را کشف و ضبط کردند.

در همین پیوند، بیانیه وزارت دفاع عراق نیز از کشف و ضبط مقادیر دیگری سلاح و مهمات در صحرای الشامیه خبر داد.

براساس این بیانیه، نیروهای امنیتی یک انبار سلاح بر جای مانده از گروه تروریستی داعش را در صحرای الشامیه کشف کردند که حاوی تعدادی خمپاره، موشک کاتیوشا، بمب و دستگاههای منفجر کردن بمب از راه دور و آر.پی.جی بود.

دستگیری داعشی مسئول بکارگیری کودکان در داعش

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از دستگیری یک سرکرده گروه تروریستی داعش خبر داد که مسئول بکارگیری کودکان در این گروه تروریستی بود.

رسول در بیانیه ای گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق این تروریست را امروز در بخش «الفلوجه» در استان الانبار این کشور دستگیر کردند.

تعقیب عناصر داعش در شمال دیاله

یک منبع امنیتی عراقی نیز از عملیات گسترده نیروهای امنیتی از دو محور برای تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه «حوض الوقف» در شمال شرقی استان دیاله خبر داد.

وی گفت: این عملیات با پشتیبانی هوانیروز ارتش عراق با توجه به حملات اخیر عناصر گروه تروریستی در این منطقه صورت گرفت.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما برخی عناصر پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند و نیروهای امنیتی عراق به پاکسازی این مناطق ادامه می دهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید