پلوسی:

کرونا هشت میلیون نفر را فقیر کرد

کدخبر: ۳۷۰۱۱۲
رییس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از ناکارآمدی‌های دولت ترامپ در مهار ویروس کرونا گفت: نزدیک به ۹ میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌ و هشت میلیون نفر نیز فقیر شده‌اند.
کرونا هشت میلیون نفر را فقیر کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا از شبکه سی ان ان، نانسی پلوسی در نامه‌ای به استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا ضمن انتقاد از تاخیر دولت ترامپ در امضای بسته حمایت مالی کرونا نوشت: کنگره منتظر است تا کاخ سفید حرکتی در ارتباط با بسته حمایتی کرونا انجام دهد.

پلوسی در توضیح شرایط آشفته آمریکا نوشت: نزدیک به ۹ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند، هشت میلیون نفر به فقر رانده شده‌اند، ۱۷ میلیون کودک امنیت غذایی ندارند و حداقل ۲۳ میلیون نفر در حال دریافت مزایای بیکاری هستند.

وی با اشاره به کم کاری‌های مقامات دولت ترامپ افزود: مردم آمریکا در رنج هستند و آنها می‌خواهند که ما برای نجات جان، معیشت و زندگی دموکراسی آمریکایی خود در اسرع وقت به توافق برسیم.

پلوسی تاکید کرد که با افزایش شیوع ویروس کرونا و سقوط بازار سهام، ما هنوز منتظر پاسخ‌های وعده داده شده دولت ترامپ هستیم.

رییس مجلس نمایندگان گفت: ما هنوز در مورد موافقت دولت با راهبرد ملی مبتنی بر داده‌های علمی برای آزمایش، ردیابی و درمان کرونا پاسخ نهایی دریافت نکرده‌ایم.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا به ۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۴۶۲ نفر و شمار مرگ و میر نیز به ۲۳۳ هزار و ۴۶۸ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون پنج میلیون و ۹۴۲ هزار نفر گزارش شده است.

در حال حاضر آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ و هم از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید