انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

کدخبر: ۳۷۰۱۱۹
وزارت امور خارجه، کشورهای مشترک‌ المنافع و توسعه انگلیس (FDCO) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر ایران در لندن امروز به این وزارتخانه احضار شده است.
انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم: وزارت امور خارجه، کشورهای مشترک المنافع و توسعه انگلیس (FDCO) پنج‌شنبه شب طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه امروز «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن را در ارتباط با پرونده قضائی «نازین زاغری» شهروند انگلیسی-ایرانی که به دلیل ارتکاب جرایم امنیتی در ایران زندانی است،  احضار کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، کشورهای مشترک المنافع و توسعه انگلیس، «توماس درو» مدیرکل امور خاورمیانه، شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان این وزارتخانه مراتب اعتراض دولت انگلیس به تحولات اخیر پیرامون پرونده قضائی نازنین زاغری را به حمید بعیدی‌نژاد اعلام کرده است.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی بیانیه‌ای با اعلام خبر دستگیری «نازنین زاغری» تأکید کرد که وی یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان بوده که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده است.

در این بیانیه تصریح شد: «ایشان با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است».

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به ۵ سال حبس محکوم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید