اظهارات مرعشی درباره کاندیداتوری جهانگیری و هاشمی در انتخابات

کدخبر: ۳۷۰۱۹۱
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی تا امروز پیشنهاد حزب برای نامزدی در انتخابات را نپذیرفته‌اند، گفت: کارگزاران با برنامه جسورانه اقتصادی در پی یک دولت فنی و کاراست.
اظهارات مرعشی درباره کاندیداتوری جهانگیری و هاشمی در انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین مرعشی درباره تازه ترین فعالیت های حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: حزب گام هایی را برای حضور موثر در انتخابات برداشته و راهکارها و سیاست های مورد نظر حزب برای دولت آینده در برنامه ای تدوین و آماده شده است.

  وی ادامه داد: حزب کارگزاران سازندگی مهم ترین ویژگی و اولویت این برنامه را اقتصاد، حل مشکلات اقتصادی جاری و نیز توسعه اقتصادی تعیین کرده و راهکارهای پیشنهادی در پی آن است که کشور را به رشد اقتصادی دو رقمی و تورم تک رقمی برساند و این برجسته ترین بخش برنامه حزب برای دولت و رییس جمهوری آینده است. 

مرعشی: جهانگیری و هاشمی آماده نامزدی در انتخابات نیستند

سخنگوی حزب کارگزاران افزود: در گام بعدی فهرستی از شخصیت های مورد توجه و حمایت حزب آماده کردیم و تاکنون با رایزنی هایی که با این شخصیت ها صورت گرفته؛ «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری و «محسن هاشمی» رییس شورای شهر تهران برای حضور و نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی نکردند و تا امروز پیشنهاد حزب را نپذیرفته اند. درباره دیگر شخصیت های مورد توجه هم حزب در حال بررسی است تا نامزدی را که توانایی بیشتری برای تحقق برنامه جسورانه اقتصادی کارگزاران دارد، انتخاب کند. 

مرعشی درباره موضوع تایید صلاحیت نامزدها با اشاره به اینکه تصور نمی کنم در مدت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری تغییرات مهمی در سیاست های کلی نظام به وجود بیاید؛ تصریح کرد: علیرغم اینکه ممکن است منتقد کارکرد نهادهایی مانند شورای نگهبان هم باشیم اما ترجیح می دهیم با لحاظ کردن محدودیت های موجود راهی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و تشکیل دولتی فنی و دولت کار پیدا کنیم.

  وی تاکید کرد: ما محدودیت ها را درک می کنیم و تصور نمی کنیم که این محدودیت ها تا زمان باقی مانده قابل رفع باشند با درک این محدودیت ها تلاش خواهیم کرد که به کشور و مردم کمک کنیم.

مرعشی ادامه داد: گفت و گوهایی بین احزاب و شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در جریان است و این شورا هم در حال بررسی است و شخصیت های مختلف در جلسات این شورا به صورت آنلاین شرکت کرده اند که منتظر جمع بندی شورای هماهنگی هستیم. 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه هنوز در جریان جزییات نشست مجمع روحانیون مبارز نیست، درباره آینده شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هم گفت: جز شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب، نهاد هماهنگ کننده دیگری وجود ندارد و احزاب در حال گفت و گو درباره نهادهای هماهنگ کننده هستند. 

وی همچنین درباره دلایل هجمه ها به دولت هم گفت: بخشی از هجمه ها به دولت قابل پیش بینی بود و مجلس یازدهم نیروی با تجربه و کارکشته سیاسی کم دارد و در این مجلس رادیکال، طبیعی است که هر کس سخنان تندتری بگوید با استقبال بیشتری از سوی همراهان مواجه می شود. 

مرعشی افزود: امیدواریم که رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری پایانی بر این تخریب ها باشد و بتوانیم هماهنگ تر حرکت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید