آخرین اخبار از خسارت‌های زلزله بزرگ در ترکیه؛ ویرانی ۲۰ ساختمان در ازمیر

کدخبر: ۳۷۰۲۲۳
اقتصادنیوز: در پی وقوع زمین لرزه ای مهیب در دریای اژه، غرب ترکیه نیز به لرزه درآمد و موجب تخریب تعدادی ساختمان در شهرهای ساحلی شد.
آخرین اخبار از خسارت‌های زلزله بزرگ در ترکیه؛ ویرانی ۲۰ ساختمان در ازمیر

به گزارش اقتصادنیوز  در پی وقوع این زمین لرزه که بزرگی آن هفت ریشتر اعلام شده است، ساکنان شهر ازمیر در ترکیه پس از فرار از ساختمان ها به خیابان ها آمدند. طبق اعلام شهردار ازمیر تاکنون دست کم ۲۰ ساختمان تخریب شده اند.

همچنین وزیر کشور در ترکیه در پیامی توئیتری اعلام کرده است در جریان این زمین لرزه هفت ریشتری چندین ساختمان در دو منطقه Bornova و Bayrakli تخریب شده است.

وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرده است: تیم های امداد و نجات در حال بررسی مناطق زلزله زده هستند. تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری آمریکا، کانون این زمین لرزه در ۱۴ کیلومتری شمال شرق منطقه Néon Karlovásion در جزیره ساموس در یونان بوده و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

همچنین رجب طیب اردوغان - رئیس جمهوری ترکیه - در پیامی توئیتری نوشت: با تمام امکانات کشور در کنار شهروندانی هستیم که از وقوع این زلزله آسیب دیده اند. ما برای شروع کارهای لازم در منطقه با همه نهادها و وزرای مربوطه وارد عمل شده ایم.

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه لحظاتی قبل در نخستین گزارش خود پس از وقوع زمین لرزه 6.6 ریشتری روز جمعه ازمیر که در غرب این کشور روی داد، اعلام کرده است: تاکنون 4 نفر کشته و 120 تن زخمی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید