مصر در عراق سرمایه گذاری می‌کند؟

کدخبر: ۳۷۰۴۲۲
نخست وزیر عراق امروز (شنبه) در جریان دیدار همتای مصری خود از این کشور خواست تا در عراق سرمایه گذاری کند.
مصر در عراق سرمایه گذاری می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در جریان دیدار «مصطفی مدبولی» همتای مصری خود در بغداد از شرکت های مصری  خواست تا در مناطق آزاد شده عراق از دست گروه تروریستی داعش سرمایه گذاری کنند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

الکاظمی در مذاکرات خود با مدبولی از روابط برادرانه بین عراق و مصر ستایش و تمایل بغداد برای توسعه آن در سطح روابطی راهبردی در راستای خدمت به منافع دو کشور را ابراز داشت.

وی همچنین از موضع حمایتی مصر از عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش ستایش کرد.

الکاظمی بر استفاده از تجربه مصر در بخش مسکن و عمران تاکید و از شرکت های مصری برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده از دست داعش دعوت کرد.

الکاظمی و مدبولی سپس در مراسم امضای ۱۵ توافقنامه، یادداشت تفاهم و پروتکل همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تجاری، سیاسی، کشاورزی، انرژی و علمی و فرهنگی با هدف تقویت همکاری دوجانبه بین عراق و مصر شرکت کردند.

نخست وزیر مصر صبح امروز در صدر یک هیئت وزاری وارد بغداد شد و سخنگوی وزارت خارجه عراق این سفر را در راستای تقویت ساز وکار هماهنگی سه جانبه بین بغداد، قاهره و اردن دانست.

نشست سه جانبه وزیران امور خارجه عراق، اردن و مصر درباره سازوکار هماهنگی سه جانبه درباره مسایل فی‌مابین و منطقه‌ای، روز ۲۲ مهرماه گذشته در شهر قاهره برگزار شد.

شهر امان پایتخت اردن چهارم شهریور گذشته شاهد برگزاری نشست سه جانبه سران اردن، بین «عبدالله دوم» شاه اردن، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر بود که در آن، همکاری منطقه‌ای و در صدر آن مسئله فلسطین و هماهنگی برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» مورد بحث قرار گرفت.

اردن، عراق و مصر تاکنون سه نشست در سطح سران برگزار کرده‌اند که نخستین نشست در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی در قاهره، دومین نشست در ماه سپتامبر همان سال در آمریکا و سومین نشست در مردادماه گذشته، در امان برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید