درمان این بیماری ها را به بعد از کرونا موکول نکنید شاید زنده نمانید

کدخبر: ۳۷۰۶۸۷
اقتصادنیوز : برخی از زنان به دلیل ترس از کرونا درمان بیماری‌هایشان را به تاخیر می‌اندازند در حالی که این کار می‌تواند سبب به خطر افتادن جانشان شود.
درمان این بیماری ها را به بعد از کرونا موکول نکنید شاید زنده نمانید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مریم سادات حسینی متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام حسین(ع) در خصوص این که در دوران کرونا درمان کدام یک از بیماری‌های زنان را نباید به تعویق انداخت، اظهار کرد:  باتوجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ و ترس از ابتلا به آن برخی از افراد درمان بیماری‌های دیگر خود را به تاخیر می‌اندازند و از رفتن به مراکز درمانی خودداری می‌کنند در حالی که باید درمان این بیماری‌ها در اولویت قرار گیرد.

او بیان کرد: درصورتی که بانوان هیچ مشکل خاص و علائم غیر طبیعی ندارند، مراقبت‌های سالیانه شان را به خوبی انجام می‌دهند و صرفا به دلیل انجام چکاپ سالانه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند بهتر است این کار را به تاخیر بیاندازند.

این متخصص زنان و زایمان گفت: بیماری‌های زنانه مانند هر بیماری دیگری سطح بندی دارند و با در نظر گرفتن نوع و سطح‌شان باید برای درمان به موقع آن‌ها اقدام شود.

انواع سرطان‌ها

حسینی گفت: سرطان یکی از عارضه‌هایی است که بانوان درگیر با آن نباید به دلیل ترس از کرونا فرصت درمان را از دست دهند، زیرا در بیماری عدم درمان به موقع سبب رشد و تکثیر هرچه بیشتر سلول‌های سرطانی در بدن خواهد شد که با پیشرفته‌تر شدن بیماری مراحل درمانی پیچیده تری را خواهیم داشت.

اوافزود: اگر فرد مبتلا به سرطان شرایط مناسبی برای انجام عمل جراحی نداشته باشد نباید درمان اوبه تعویق بیافتد، بلکه باید طبق نظر پزشک معالج از درمان‌های جایگزین مانند شیمی درمانی و رادیو تراپی استفاده شود.

این متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: توصیه می‌شود زنان با سرطان‌های شایع در بانوان مانند سرطان سینه و... به خوبی آشنا باشند و در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی به پزشک مراجعه کنند تا براساس تصمیم پزشک مشخص شود که می‌توان درمان این بیماری را به تعویق انداخت یا باید سریعا فرد تحت درمان قرار گیرد.

مشکلات داخلی

او افزود: با بروز برخی علائم فرد باید فورا به مراکز درمانی مرجعه کند و طبق دستور پزشک تحت درمان قرار گیرد. به عنوان مثال پارگی‌ کیست‌های تخمدان، بارداری خارج از رحم، خون ریزی‌های داخلی ناشی از سقط جنین و التهابات و مشکلات داخل شکمی جزو بیماری‌هایی هستند که فرد درگیر با عارضه باید طی ۲۴ ساعت مراحل درمان را طی کند.

خون ریزی‌های غیر طبیعی

او گفت: در برخی موارد ممکن است بانوان شاهد خون ریزی‌های شدید و غیر طبیعی باشند که در نهایت منجر به کم خونی خواهد شد و می‌تواند مشکلاتی را برای اوبه همراه داشته باشد، اما این دسته از افراد ممکن است به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا کمتر برای یافتن علل این عارضه به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند و با درمان‌های خودسرانه سعی در درمان مشکل به وجود آمده داشته باشند در حالی که ابتدا باید دلیل خون ریزی را پیدا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید