آنتی بادی کرونا بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، ماندگار است

کدخبر: ۳۷۰۶۸۸
اقتصادنیوز : دانشمندان آمریکایی با بررسی جامعه آماری ۳۰ هزار نفری اعلام کردند که آنتی بادی‌های بیماری کرونا بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، ماندگار است.
آنتی بادی کرونا بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، ماندگار است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، در مطالعه‌ای جدید حدود ۳۰ هزار بیمار کرونایی که آنتی بادی این بیماری را داشتند، بررسی شدند.

دانشمندان آمریکایی معتقدند که آنتی بادی‌های بیماری کرونا بیشتر از آنچه که تصور می‌شود، ماندگار هستند. این مطالعه می‌تواند نوید بخش تولید واکسن موثر برای کرونا باشد و نشان می‌دهد که افراد بهبود یافته مصونیت طولانی مدتی پیدا می‌کنند.

آنیا ونبرگ، نویسنده اصلی مطالعه و مدیر پزشکی بیمارستان کوه سینا در آمریکا گفت: اخیرا گزارش‌های زیادی مبنی بر اینکه آنتی بادی کووید ۱۹ بین هفته اول تا یک ماه پس از بهبودی از بین می‌رود، وجود دارد.

ونبرگ ادامه داد: در بررسی جزئیات چنین چیزی ممکن است وجود داشته باشد، اما در کل سطح پایداری وجود دارد. این مطلب جدید که در مجله علمی ساینس منتشر شده است اعلام کرده بیماران کرونایی از سطح خفیف تا متوسط پنج ماه آنتی بادی پایدار این بیماری را دارند و در برابر این بیماری مصون می‌مانند.

تقریبا در ۹۲ درصد از بیماران کرونایی مشاهده شده است که آنتی بادی این بیماری را در خود داشتند. در یک زیرمجموعه‌ از آن ۳۰ هزار نفر، حدود ۱۲۱ نفر برای اهدای پلاسما انتخاب شدند.

دانشمندان با بررسی پلاسمای این ۱۲۱ بیمار مشاهده کردند که میزان آنتی بادی‌های آن‌ها حداقل بین سه تا پنج ماه بعد از شروع علائم، آن‌ها را از ابتلای دوباره مصون نگه می‌دارد.

ونبرگ گفت: قرار است این ۱۲۱ بیمار را تا یک سال زیر نظر داشته باشند.

ناسیا صفدر، مختصص بیماری‌های عفونی گفت: اینکه بفهمیم آنتی بادی‌ها چگونه به صورت طولانی مدت وجود دارند و موثر عمل می‌کنند، به پاسخ سوال، آنتی بادی‌ها تا چه زمانی مصونیت ایجاد می‌کنند، کمک زیادی می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید