قلب آمریکا به حالت آماده‌باش درآمد/ صدای چکش، مته و اره برقی؛ موسیقی متن واشنگتن دی‌سی+ عکس

کدخبر: ۳۷۰۷۳۷
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، نصب حفاظ و حصار در جای جای شهر حکایت از تنش ها و ناآرامی هایی دارد که بسیاری از بانک ها، مغازه داران و صاحبان فروشگاه ها از ترس آشوب روز انتخابات و یا بعد از آن، درحال حصار کشی مقابل فروشگاه‌ها و بانک ها هستند.
 قلب آمریکا به حالت آماده‌باش درآمد/ صدای چکش، مته و اره برقی؛ موسیقی متن واشنگتن دی‌سی+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ، صدای چکش، مته و اره برقی؛ موسیقی متن پایتخت آمریکا طی چند روز گذشته تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست؛ صحنه کارگرانی که در حال نصب حفاظ در سطح شهر هستند؛ حکایت از احتمال بروز تنش ها و ناآرامی ها در روز انتخابات و روزهای پس از آن دارد.

خبرگزاری فرانسه خبر داد گزارش های رسیده حاکی از آن است که بسیاری از محافل و انجمن ها، تجمعات و اعتراضاتی را پیش بینی و برنامه ریزی کرده اند.

این رسانه فرانسوی تصریح کرد: طی چند روز گذشته، تعداد زیادی از مغازه داران مرکز شهر واشنگتن از ترس اعتراضاتی که در روز انتخابات یا بعد از آن اتفاق خواهد افتاد، تخته های چوبی بر ویترین های فروشگاه های خود برای محافظت آن نصب کرده اند؛ بسیاری از آن ها از نگهداری این حفاظ ها تا زمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ژانویه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسیاری از صاحبان این مشاغل آزاد با ابراز تاسف از سختی کار در این شرایط بیان کردند: به هر روی، پیشگیری بهتر از درمان است.

این رسانه فرانسوی افزود: در صورت رقابت نزدیک و به تأخیر انداختن اعلام نتایج، ممکن است سناریوهای فاجعه باری رقم بخورد؛ مانند آن که طرفداران دو نامزد به خیابان ها بیایند و خواستار حذف رقیب شوند یا حتی اسلحه به دست گیرند.

خبرگزاری فرانسه هشدار داد: دونالد ترامپ بارها اعلام کرده که در صورت شکست در انتخابات ۳ نوامبر مشخص نیست که آیا قدرت را مسالمت آمیز انتقال می دهد یا خیر.

این رسانه فرانسوی به نقل از مدیر کارخانه ای در مریلند بیان کرد که در چند روز گذشته حدود ۲۰ ساختمان حصار زده که برای آن چندین هزار دلار هزینه شده است.

وی افزود: در واقع این خیابان های مهر و موم شده برای ساکنان واشنگتن خاطره غم انگیز آشوب های چند ماه گذشته یعنی تظاهرات ضد نژادپرستی را تداعی می کند که برخی از آن ها به خشونت و غارت اموال کشیده شده بود.

صاحب یک فروشگاه لباس مردانه در یکی از خیابان های منتهی به کاخ سفید یادآور شد: در همان شب اول تظاهرات، ویترین مغازه شکسته شده و در سراسر خیابان خسارت های مالی به جای مانده بود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: همچنین پلیس پایتخت ایالات متحده از بسته شدن خیابان ها در منطقه وسیعی در اطراف کاخ سفید در روزهای ۳ و ۴ نوامبر خبر داد.

«موریل بوئزر» شهردار واشنگتن روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما می دانیم که برخی افراد به دنبال ایجاد هرج و مرج و آشوب هستند؛ ما هنوز اطلاعات دقیقی در این باره نداریم اما درصدد تامین امنیت شهر و شهروندان هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید