راهکاری مهم برای کمک به کودکان مبتلا به دیابت

کدخبر: ۳۷۰۸۲۳
افزایش موارد ابتلا به دیابت نوع دو در میان کودکان و نوجوانان که زمانی بیشتر افراد مسن به آن دچار بودند قابل توجه است، اما در مرحله نخست برای کمک به این کودکان و پیشگیری از ابتلا به بیماری چه کاری می توان اول انجام داد؟
راهکاری مهم برای کمک به کودکان مبتلا به دیابت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «رابرت گابای» از انجمن دیابت آمریکا گفت: وقتی کودک به دیابت نوع یک یا دو مبتلا می شود، این موضوع به مساله ای خانوادگی تبدیل می شود.

وی تاکید کرد: دیابت نوع دو با تغذیه صحیح و انجام حرکات بدنی مناسب قابل بهبود است. زمانی که بهبود بیماری به عنوان هدف خانوادگی مطرح شود و زمانی که جامعه از بیمار به خوبی حمایت کند می توان دنیایی متفاوت ایجاد کرد.

بدون اعمال چنین تغییراتی پیامدهای دیابت می تواند در فرد جوان نسبت به یک بزرگسال مبتلا به دیابت خیلی سریعتر ظاهر شود.

به گفته متخصصان سلامت، فهم بهتر در مورد بیماری دیابت نوع دو، ارتباط این بیماری با مواد غذایی و میزان وزن و نحوه مواد غذایی مصرفی در کمک به درمان این بیماری می تواند به پیشگیری از بیماری و کنترل آن کمک کند.

همچنین به گفته دکتر « گابای»، ارتباط داشتن کودک و فرد جوان مبتلا به دیابت با افرادی که دچار این بیماری هستند می تواند کمک کننده باشد. بسیاری از کودکان مبتلا به دیابت تصور می کنند تنها فردی در مدرسه یا جامعه هستند که با واقعیت های روزمره ناشی از بیماری دیابت سر و کار دارند.

پزشکان تاکید دارند: بهبود دسترسی به مواد غذایی سالم، انجام مرتب حرکات ورزشی و توجه به این بیماری به جای نادیده گرفتن آن به پیشگیری و کاهش پیامدهای بیماری دیابت کمک می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید