آخرین آمارکرونا در تهران/ هشدار ناامیدکننده دکتر زالی

کدخبر: ۳۷۰۹۴۹
با توجه به مصوبه چهل و دومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته در ۲۵ استان کشور اعمال شد و خاتمه این طرح که خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز ۱۶ آبان ماه است.
 آخرین آمارکرونا در تهران/ هشدار ناامیدکننده دکتر زالی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین: با اعلام رسمی وزارت بهداشت، امروز ۱۳ آبان با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ابتلای هشت هزار و ۹۳۲ بیمار جدید، تعداد کل مبتلایان در ایران به این ویروس را به ۶۳۷هزار و ۷۱۲ نفر رساند.

به گفته سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت سه هزار و ۲۹۴ نفر در بیمارستان بستری و ۵۳۷۸ نفر در وضعیت بحرانی قرار دارند. همچنین تا به امروز ۳۶ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

به گفته لاری استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وضعیت جاده‌ها پس از اعلام محدودیت‌های رفت و آمد

با توجه به مصوبه چهل و دومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته در ۲۵ استان کشور اعمال شد و خاتمه این طرح که خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز ۱۶ آبان ماه است.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در این باره گفت: مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

شیرانی بیان کرد: اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز به صورت یکپارچه است و از انتهای حوزه استحفاظی اعمال می‌شود و از ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی چه در تهران و البرز و چه در ۲۵ استان دیگر جلوگیری می‌شود.

به گفته وی از ظهر روز گذشته که ممنوعیت‌ها آغاز شد، شاهد کاهش ۱۵ درصدی ترافیک در نخستین روز از این طرح بودیم و از ابتدای امروز ترافیک بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

با این وجود، اطلاعات دریافتی از ۲۲۹۷ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۵ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد که شیرانی در باره خبرهایی که روز گذشته در فضای مجازی مبنی بر ترافیک شدید در ساعات اولیه اجرای طرح در مبادی ورودی و خروجی این ۱۵ استان منتشر شده بود، گفت: طبیعی است که در لحظات اولیه اجرای این طرح، اندکی تراکم مقطعی داشته باشیم چرا که باید راهکاری برای شناسایی خودروهای بومی و غیربومی انجام می‌شد و طبیعی بود که ترافیک به وجود آید ولی بلافاصله یکی دو ساعت بعد از اجرای طرح، محورها را که با دوربین چک می‌کردیم، مشاهده کردیم که وضعیت ترافیکی حاکم است.

ایوب شرافتی، جانشین پلیس راه نیز در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در آزاد راه کرج ـ قزوین محدوده نظرآباد سنگین گزارش شده است.

وی تصریح کرد: ترافیک در جنوب به شمال محور کرج ـ چالوس محدوده بیلقان و همچنین جنوب به شمال محور هراز محدوده مشاء نیز سنگین اعلام شده است.

جانشین پلیس راه خاطرنشان کرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

یک خبر بد: آمار قربانیان تا سه هفته بالا خواهد بود

با وجود اینکه در روزهای اخیر شاهد سیاه‌ترین آمار قربانیان و مبتلایان کرونا در ایران بودیم، صبح امروز علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد که  با توجه به آمار بالا و وخامت حال بیماران بستری در بخش های ویژه، پیش بینی می شود کماکان آمار فوتی ها تا ۳ هفته آینده همچنان بالا باشد و در بهترین شرایط کاهش مرگ و میر تا سه هفته آینده تجلی نخواهد کرد.

 رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیشترین مشکل را مربوط به ترددهای درون شهری برشمرد و با اشاره به شلوغی تهران و ترافیک بالای آن، گفت: متاسفانه ترافیک تهران تغییری نداشته است و فضای شهری پرخطر به خصوص پاساژها و مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از تراکم بالایی برخوردار هستند و کماکان خطر در تهران بسیار جدی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید