نتیجه انتخابات آمریکا امشب اعلام می‌شود؟

کدخبر: ۳۷۰۹۶۶
شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که اکنون در حال برگزاری است، نیازمند حداقل چند روز است.
نتیجه انتخابات آمریکا امشب اعلام می‌شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از جماران: «کتی هوبس» معاون فرماندار ایالت «آریزونا» آمریکا تأکید کرد که نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امشب اعلام نمی شود.

هوبس تصریح کرد:  برای شمارش همه آرا به چند روز نیاز داریم به همین دلیل امشب نتیجه نهایی اعلام نمی شود.

مردم آمریکا امروز سه‌ شنبه از میان دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور و جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات یک نفر را برای هدایت  این کشور در چهار سال آینده انتخاب می ‌کنند تا ضمن مبارزه با شیوع کرونا که تاکنون 237 هزار آمریکایی را به کام مرگ کشیده، میلیون‌ ها شغل را از دست رفته در این کشور را احیا کند.

تاکنون ‍100 میلیون آمریکایی در رای ‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌ اند و با فرارسیدن روز رسمی انتخابات، نوبت به رای دهندگانی رسیده که با حضور در پای صندوق‌ های رای ‌گیری تکلیف نهایی این انتخابات را روشن کنند؛ انتخاباتی که کارزارهای آن تحت تاثیر بیماری کووید19 با نگرانی و وقفه ‌هایی برگزار شد و با تنش در مورد این که چه کسی می‌ تواند به بهترین وجه با این بیماری و تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن مبارزه کند، پایان یافت.

در حالی که بایدن با امیدواری ‌های بیشتری روز انتخابات را آغاز کرده، ولی رقیب جمهوری‌ خواه او نیز در چندین ایالت کلیدی در حال مبارزه با اوست و هنوز به کسب 270 رای کالج الکترال برای بقا در کاخ سفید امیدوار است.

با وجود این که اکثر نظرسنجی ‌ها بایدن را پیشتاز این انتخابات نشان می ‌دهد ولی رقابت دو کاندیدا در ایالت ‌های کلیدی همچون پنسیلوانیا و فلوریدا بسیار نزدیک گزارش شده است. رخدادی که موجب افزایش نگرانی ‌ها نسبت به وقوع ناآرامی ‌های اجتماعی در صورت شکست هر کدام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

«اریک هولدر و مایکل میوکاسی» دو دادستان کل پیشین آمریکا نسبت به نپذیرفتن نتیجه انتخابات به دو کاندیدا هشدار داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید