حناچی: شهرداری در تامین اعتبار مترو تنهاست

کدخبر: ۳۷۱۱۴۳
اقتصادنیوز :‌شهردار تهران گفت: شهرداری در تامین اعتبار برای مترو تنهاست، این در حالی است که پروژه ای که روزانه با چهار میلیون مخاطب در تماس است نیازمند حمایت بیشتری است.

به گزارش اقتصادنیوز ، پیروز حناچی در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم گفت: در کارهای مهندسی معمولا نقاط عطفی وجود دارد و همواره در یاد کسانی که در این پروژه ها هستند می ماند. اتصال دستگاه عظیم حفاری و رسیدن به جایگاه هایی که نقطه عطف تلقی می شود از همین جنس است.

حناچی به خواسته های پیمانکار پروژه خط ۶ و کمبود مالی اشاره کرد و گفت: با پیگیری اوراق مشارکت به خواسته های مالی پیمانکاران رسیدگی می کنیم و  زیرساخت های مترو به خصوص در خطوط ۶ و ۷ فراهم شده و ادامه دارد. بیشترین مشکل واگن و تامین اعتبار است که شهرداری در این تامین اعتبار تنهاست.

وی ادامه داد: تعداد مسافران مترو و اتوبوس اکنون در ایام کرونا به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده اما این شرایط  به قبل باز می گردد و نیاز به حمایت دارد. برای پروژه ای که روزانه با چهار میلیون مخاطب رو برو است حمایت بیشتری نیاز داریم. اوراق مشارکت ۹۸ رسیده است، اما مشکلات اداری در تامین اجتماعی داریم که انتظار داریم مشکلات هر چه زودتر حل شود.

حناچی گفت: امروز بخش انتهایی خط ۶ مترو اضافه می شود و چهار ایستگاه به این خط اضافه خواهد شد . این پروژه از پروژه های پیچیده ای بود که از سفره چشمه علی عبور می کرد و نگرانی های زیادی وجود داشت که به تدبیر مهندسان کار انجام شد.

پیروز حناچی همچنین  در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ادامه توسعه یکی از مهمترین خطوط مترو تهران یعنی خط ۶ هستیم که شرق تهران به را غرب وصل می کند.

او ادامه داد: حدود ۴/۵ کیلومتر مسیر طی شده و ۱۲۰۰ متر باقی مانده است. با اتصال این تکه چهار ایستگاه جدید به خط ۶مترو اضافه می شود که با اتصالات کوچکی به راه آهن متصل می شود.

 وی گفت: سیبل مترو توسط متحصصان ایرانی در حال انجام است که کار مهمی است و این دستگاه روزانه ۷ متر کار می کرده و الان به ۱۴ متر در روز افزایش پیدا کرده و امیدواریم تا آخر امسال به پایان برسد.

همچنین شهردار تهران در مراسم بازدید و بهره برداری از پروژه کانال شماره یک بزرگراه آزادگان ضمن تبریک میلاد حضرت رسول (ص)، به اهمیت جمع آوری آب های سطحی با توجه به در پیش بودن فصل بارش اشاره کرد و گفت: جمع آوری آب های سطحی مقوله بسیار مهمی است و تهران باید در سیل های دوره ای ۲۵ ساله و ۵۰ ساله تهران آمادگی داشته باشد. اما فراتر از آن باید یک قدم جلوتر رفت و کاری کرد که آبهای سطحی که مایه حیات است برای گذران اوقات فراغت و بهبود زندگی مردم به شهر برگردد.

او افزود: من در زمان سیل سال ۱۳۴۰ که رودخانه های تهران طغیان کردند و آب تمام سطح شهر را گرفت، خردسال بودم و به یاد دارم که خیابان حبیب الله که رودخانه بود، طغیان کرد و خانه های اطراف را سیل برد و بعد از آن سیل بود که شبکه آب طراحی شد تا آب های سطحی به سه مسیر هدایت شوند. اگر بتوان از آبهای سطحی در محدوده شهر استفاده کرد، می توان به طراوت شهر کمک کند. در برخی مسیرها این کار را به راحتی می توان انجام داد. مثلا در مسیر آب از اوین تا پارک گفتگو می توان این کار را انجام داد.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت های شرکت خاکریزآب گفت: فعالیت های این شرکت و پیمانکاران در حوزه جمع آوری آب های سطحی و هدایت آب از شهر به بیرون زحمات فراوانی است که تنها در مواقع خطر ارزش و اهمیت خود را نشان می دهد و باید قدردان این تلاش ها بود.

او در پایان گفت: لایحه سازمان آبهای سطحی را هم به شورای اسلامی شهر ارائه کرده ایم که امیدوارم به تصویب برسد چرا که احتمال سیل در نیمه اول سال بیشتر است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید