فاکس نیوز اعلام کرد: احتمال طول کشیدن نتیجه انتخابات تا چند روز

کدخبر: ۳۷۱۱۸۷
تارنمای آمریکایی فاکس نیوز نوشت به رغم ادعای دو نامزد اصلی انتخابات ۲۰۲۰ هنوز نتایج انتخابات معلوم نیست و شمارش آرا ادامه دارد و ممکن است تا مشخص شدن قطعی آرا چند روز طول بکشد
فاکس نیوز اعلام کرد: احتمال طول کشیدن نتیجه انتخابات تا چند روز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این رسانه آمریکایی روز چهارشنبه نوشت: مردم آمریکا سه شنبه شب به رختخواب رفتند در حالی که هنوز مطمئن نبودند که روز چهارشنبه وقتی از خواب بیدار می شوند چه کسی رئیس جمهوری بعدی آنها خواهد بود.

این رسانه افزود روند کند شمارش آرا در ایالت های رقابتی نتایج را به تاخیر انداخته و نمی توان دونالد ترامپ یا جو بایدن را پیروز انتخابات اعلام کرد.

فاکس نیوز نوشت: در حالی که نتایج هنوز نامعلوم است هر دو نامزد ادعای پیروزی می کنند. بایدن از رای دهندگان می خواهد صبر کنند و ترامپ اساسا ادعای پیروزی کرده است.

ترامپ در چند ایالت کلیدی در صبح چهارشنبه اعلام پیروزی کرد هر چند که معلوم نبود که چه کسی آرای این ایالت ها را از آن خود کرده است. او همچنین اشاره کرد که دیوان عالی هرگونه آرای بحث انگیز را به چالش خواهد کشید.

مایک پنس معاون ترامپ در سخنانی متناقش با ادعای ترامپ درباره پیروزی گفت باور دارد که حزبش در مسیر پیروزی قرار دارد.

فاکس نیوز نوشت با توجه به این که هنوز روند شمارش آرا ادامه دارد میز تصمیم گیری شبکه خبری هنوز پیش بینی خاصی درباره پیروز انتخابات ندارد.

این رسانه افزود در حالی که انتخابات در سطح ملی پایان یافته است بسیاری از آرا در برخی از ایالت ها به ویژه پنسیلوانیا هنوز باید شمرده شوند و پیش بینی می شود شمارش آرای پستی تا حتی بعد از روز چهارشنبه ادامه پیدا کند.

به نوشته فاکس نیوز ترامپ و بایدن تا رسیدن به حد نصاب آرای الکترال فاصله دارند.

فاکس نیوز نتیجه گرفت با توجه به رقابت نزدیک در ایالت های چرخشی و با توجه به تعداد بیشماری از آرا هنوز شمرده نشده اند تا روشن شدن نتایج ممکن است چند روز طول بکشد.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز  که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است،  از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا،  میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها بصورت کامل شمارش نشده است، ادامه دارد

 انتخابات آمریکا دیروز سه شنبه به وقت محلی برگزار شد. هنوز تعداد دقیق رای دهندگان اعلام نشده است ولی ۱۰۳ میلیون نفر بصورت پستی رای داده بودند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید