انتقاد تند متفکر روسی از حواشی انتخابات آمریکا

کدخبر: ۳۷۱۳۱۶
الکساندر دوگین متفکر و رییس جنبش بین المللی اوراسیای روسیه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک بار دیگر کذب بودن ادعای سطح عالی دمکراسی در این کشور را اثبات کرد.
انتقاد تند متفکر روسی از حواشی انتخابات آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دوگین از صاحبنظران امور بین المللی و فیلسوفان سیاسی روسیه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: آمریکا همواره ادعا می کند که در این کشور دمکراسی حاکمیت دارد و همه مقامهای این کشور بویژه رئیس جمهور بر اساس معیارهای دمکراتیک انتخاب می شوند.

رییس جنبش بین المللی اوراسیای روسیه با بیان اینکه چنین ادعایی از سوی آمریکا واقعیت ندارد، اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این واقعیت را نشان داد که آمریکا الگوی برای دمکراسی نیست. سیستم انتخابات در این کشور نقض دارد و به هیچ وجه دقیق نیست.

صاحبنظر روس ادامه داد: اکثریت مردم آمریکا مجبور می شوند از بین دو نامزدی که علاقه ای به آنها ندارند یکی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند و این سیستم ناقص، غیرمطمئن و غیردمکراتیک را نمی توان الگوی انتخاباتی برای دیگر کشورها معرفی کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند با این سیستم انتخاباتی و سیاسی ناقص به دیگران درس دمکراسی بدهد، خاطرنشان کرد: آمریکا در ابتدا باید این سیستم غیرشفاف خود را اصلاح کند که در آن امکان تقلب وجود دارد.

رییس جنبش بین المللی اوراسیای روسیه خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ به شمارش آرا در سه ایالت آمریکا ابراز شک و تردید کرده است و این نشانگر وجود تقلب در انتخابات آمریکا و بی اعتمادی به سیستم انتخاباتی این کشور است.

وی مساله دیگر در انتخابات آمریکا را سطح پایین فرهنگ سیاسی نامزدهای دو حزب عنوان کرد که بارها به یکدیگر در رسانه ها یا در مناظرات انتخاباتی توهین کردند و این مساله نشان داد که آنها الگوی اخلاقی برای مردم آمریکا و بویژه ملت های دیگر نیستند.

دوگین همچنین به دودستگی در جامعه آمریکا اشاره کرد که در سالهای اخیر بشدت تشدید شده است و ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود که ممکن است در آینده به جنگ داخلی بیانجامد و نخبگان سیاسی این کشور نیز هیچ اقدام مثبتی برای بهبودی این وضعیت و خروج کشور از شرایط سخت کنونی نمی کنند و بنظر می رسد این کشور گرفتار بحران سیاسی سخت شده است.

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۱۳ آبان به اتمام رسید و در حالی که هنوز نتیجه انتخابات به طور رسمی مشخص نشده، دونالد ترامپ و جو بایدن دو رقیب انتخاباتی اعلام پیروزی کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید