هشدار درباره معاملات سیاسی برای ادامه حضور آمریکایی‌ها و توطئه علیه حشد شعبی

کدخبر: ۳۷۱۳۴۴
یک تحلیلگر سیاسی عراقی درباره وجود معاملات سیاسی در عراق برای ادامه حضور آمریکایی‌ها و عدم محاکمه آنها به دنبال جنایاتشان، هشدار داد.
هشدار درباره معاملات سیاسی برای ادامه حضور آمریکایی‌ها و توطئه علیه حشد شعبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم «صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت که به احتمال زیاد معاملاتی میان برخی طرف‌های سیاسی و دولت آمریکا وجود دارد که مانع محاکمه واشنگتن به دلیل جنایات نظامیان آن در عراق می‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به اینکه بقای آمریکا در عراق و ادامه نقض حاکمیت این کشور نیز ضمن همین معاملات است، گفت: جنایات آمریکا در عراق به ویژه ترور فرماندهان حشد شعبی و تجاوز به مواضع و اردوگاه‌های نیروهای امنیتی از خلال پهپادها و نقض حریم هوایی عراق به شکل مستمر، جای سکوت ندارد.

بیشتر بخوانید

  • واکنش دولت عراق به حمله «پ‌ک‌ک» ضد نیروهای پیشمرگه

  • واکنش ائتلاف الفتح به انتخابات آمریکا؛ فقط خروج نظامیان از عراق برای ما مهم است

الطائی خاطرنشان کرد که عدم محاکمه آمریکا و سکوت دولت در برابر جنایات آن بیانگر وجود معاملات سیاسی است که موجب می‌شود این جنایات نادیده گرفته شده و پرونده‌ آنها در دادگاه‌های بین‌المللی باز نشود.

این تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که یک‌سری منافع سیاسی وجود دارد که برخی طرف‌ها را ملزم به سکوت و تلاش برای ابقای آمریکایی‌ها در عراق می‌کند، همین امر به منزله هشداری درباره افزایش جنایات واشنگتن در عراق و نقض حاکمیت آن است.

 نمایندگان پارلمان عراق نیز از فراکسیون‌های مختلف با انتقاد از ادامه حضور آمریکایی‌ها در این کشور بدون هیچ تحرکی از جانب دولت برای اجرای مصوبه پارلمان در اخراج نیروهای خارجی تاکید کردند که ایالات متحده در تلاش برای تضعیف حشد شعبی و متوقف کردن دستاوردهای آن در خدمت سرمایه‌گذاری‌های خودش در عراق است.

در همین راستا «قصی عباس» نماینده ائتلاف فتح عراق در گفتگو با المعلومه اظهار داشت که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از نظر قانونی موظف به تعیین زمان خروج آمریکایی‌ها از کشور است و در غیر این صورت و وجود هرگونه مخالفت با این تصمیم پارلمان، وی در برابر پارلمان باید پاسخگو باشد.

از سوی دیگر «محمد کریم» نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق نیز درباره اقدام آمریکا برای تحریک برخی عناصر و مزدوران خود برای ایجاد هرج و مرج در عراق و تضعیف نقش حشد شعبی و ترور فرماندهان آن هشدار داد.

«سالم الطفیلی» عضو کمیته سرمایه‌گذاری پارلمان عراق نیز گفت که واشنگتن در تلاش برای ادامه حضور نظامیان خود در عراق در راستای منافع آمریکا و به ویژه سرمایه‌گذاری و پرونده‌های اقتصادی این کشور جهت تحقق اهداف مادی آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید