نیویورک تایمز: ترامپ یک نیروی قدرتمند و مخل در زندگی آمریکا باقی خواهد ماند

کدخبر: ۳۷۱۳۶۲
اقتصادنیوز : یک نشریه آمریکای نوشت، اگر دونالد ترامپ انتخابات را ببازد، اولین رئیس جمهور مستقر در قدرت است که در طول ۲۸ ساله گذشته در انتخابات دور دوم شکست می‌‌خورد و یک چیز مشخص است: چه پیروز شود چه بازنده او به آسانی کنار نخواهد رفت.
نیویورک تایمز: ترامپ یک نیروی قدرتمند و مخل در زندگی آمریکا باقی خواهد ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  تسنیم، نیویورک تایمز در یادداشتی نوشته است: ترامپ 76 روز وقت دارد تا از قدرت خود برای انتقام گرفتن از کسانی استفاده کند که او دشمن خود می‌پندارد. او ممکن است «آنتونتی فائوچی» متخصص ارشد بیماری‌های عفونی و «کریستفور ای واری» مدیر اف بی آی را برکنار کند.  

 در ادامه یادداشت نیویورک تایمز آمده است: اگر ترامپ مجبور شود کاخ سفید را در تاریخ 20 ژانویه ترک کند، احتمالاً بیش از آنچه که انتظار می‌رود  مقاومت نشان دهد و احتمال قریب به یقین به عنوان یک نیروی قدرتمند و مخل در زندگی آمریکا باقی خواهد ماند. او دستکم 68 میلیون رای آورد که پنج میلیون بیشتر از سال 2016 است و 48 درصد آرای عمومی را شامل می‌شود که به معنی آن است، او نصف حمایت عمومی را  به دست آورده است. این به او یک پایگاه قدرت می‌دهد تا نقش خود را ایفا کند، نقشی که دیگر روسای جمهور تک دوره‌ای همانند جیمی کارتر و جرج بوش ایفا نکردند.

حتی اگر روزهای ترامپ خود به عنوان نامزد ریاست جمهوری به پایان رسیده باشد، پیروی 88 میلیون نفر از وی در توییتر به او بلندگویی می‌دهد تا صدایی با نفوذ در سمت راست داشته باشد و به طور بالقوه او را به یک تصمیم ساز بزرگ در میان جمهوری خواهان در حال ظهور تبدیل می کند.

«جف فلاک» سناتور سابق جمهوریخواه که در طول چهار سال گذشته از ترامپ فاصله گرفت، به نیویورک تایمز گفته است: «اگر چیزی از این نتایج انتخابات مشخص باشد این است که رئیس جمهور پیروان زیادی دارد و او قصد ندارد به زودی صحنه را ترک کند.»

بنابر بر نوشته نیویورک تایمز، ترامپ حتی ممکن است با استفاده از موقعیتی که به دست آورده، تلاش کند تا حزب جمهوریخواه را بر اساس دلخواه خود تغییر دهد. داشتن اطلاعات فوق العاده از طرفداران خود باعث می‌شود تا نامزدهای آینده بخواهند با نزدیک شدن به ترامپ از این مزیت استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید