سناتور جمهوریخواه: ترامپ نمی‌تواند مدعی تقلب در انتخابات شود

کدخبر: ۳۷۱۵۳۹
میت رامنی سناتور جمهوریخواه جمعه شب با انتقاد از ادعاهای پی در پی ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: ‌رئیس جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ های رای شود اما نمی تواند بدون سند و مدرک مدعی سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود.
سناتور جمهوریخواه: ترامپ نمی‌تواند مدعی تقلب در انتخابات شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا،‌ رامنی سناتور ایالت «یوتا» در پیام توییتری نوشت:‌اظهارات ترامپ در مورد سرقت آرا و وجود تقلب در انتخابات می تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه دار کند.

وی در ادامه افزود:‌ ‌رئیس جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ های رای شود اما نمی تواند بدون سند و مدرک مدعی سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود.

به نوشته رامنی،‌ انجام چنین کارهایی می تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه دار کند و باعث تضعیف نهادهایی که در بنیان جمهوری قرار دارند شود و بی پروا احساسات مخرب و خطرناک را ملتهب می کند.

درحالی که هنوز روند شمارش آرا در ایالت های سرنوشت ساز آمریکا ادامه دارد، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، پنجشنبه شب مدعی به سرقت رفتن انتخابات و وقوع فساد و تقلب گسترده در این رویداد مهم شد.

ترامپ در نشست خبری ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان و مطرح کردن شائبه "رای های قانونی" و "راهای غیرقانونی"، ادعا کرد: اگر رای های قانونی شمرده شود، ما برنده هستیم اما اگر رای های غیرقانونی شمرده شود، انتخابات از ما دزدیده شده است.

ترامپ بار دیگر نظرسنجی‌ها را ساختگی خواند که باعث جنبشی متوهمانه شده بودند و گفت: آنها نظرسنجی‌های سرکوبگر هستند و در هیچ انتخاباتی از این نظرسنجی‌ها استفاده نکرده بودند. من فلوریدا را به آسانی بردم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید