انتخابات ۱۴۰۰ با تداوم شیوع کرونا الکترونیکی می‌شود؟

کدخبر: ۳۷۱۷۰۱
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هنوز قانون جدید برای انتخابات ابلاغ نشده و تا آن زمان، قاعدتا طبق قانون قبل عمل خواهیم کرد و البته احتمال الکترونیکی شدن انتخابات با توجه به شیوع کرونا وجود دارد.
انتخابات ۱۴۰۰ با تداوم شیوع کرونا الکترونیکی می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، جمال عرف ظهر امروز در حاشیه آیین تکریم و معارفه استانداران خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت کشور همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ را آماده می‌کند.

وی بیان داشت: سال ۱۴۰۰ چهار انتخابات شامل دوره سیزدهم ریاست جمهوری، شوراها و میان دوره‌ای مجلس یازدهم و مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.

هنوز قانون جدید برای انتخابات ابلاغ نشده است

معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام اینکه هم‌اکنون در تقویم برنامه میان دوره مجلس هستیم و تقویم انتخابات ریاست‌جمهوری از اسفند ماه آغاز می‌شود، مطرح کرد: هنوز قانون جدید برای انتخابات ابلاغ نشده و تا آن زمان، قاعدتاً طبق قانون قبل عمل خواهیم کرد.

عرف در خصوص انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، عنوان کرد: شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که در این دوره خواهیم داشت بحث ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین در این راستا از تجارب انتخابات کشورهای روسیه و کره جنوبی استفاده خواهد شد تا مردم با خیال راحت بتوانند در انتخابات سال ۱۴۰۰ مشارکت داشته باشند.

 احتمال الکترونیکی شدن انتخابات ۱۴۰۰

وی در پایان تبیین کرد: احتمال الکترونیکی شدن انتخابات با توجه به شیوع کرونا وجود دارد و این مهم با شورای نگهبان در حال بررسی است و این هفته جلسه‌ای در همین خصوص داریم تا به جمع‌بندی برسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید