تشکیل پرونده جدید قضایی درباره روند انتخابات در آریزونا از سوی ستاد ترامپ

کدخبر: ۳۷۱۹۱۰
ستاد انتخاباتی ترامپ با ادعای اینکه در ایالت آریزونا، در شمارش آراء تقلب رخ داده، اقدام به تشکیل پرونده قضایی جدید در این ایالت کرد.
تشکیل پرونده جدید قضایی درباره روند انتخابات در آریزونا از سوی ستاد ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری هیل اعلام کرد، ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد شکایتی را در آریزونا مبنی بر رد رای گیری حضوری در ماریکوپا تنظیم کرده است. این شکایت ساعاتی پس از پیش بینی پیروزی جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری با کسب بیشترین آراء در ایالت پنسیلوانیا، مطرح شد.

ترامپ شکست خود را به بایدن نپذیرفت و تهدید کرد که دعوا‌های دادگاه را برای اطمینان از حمایت کامل از قوانین انتخابات و برنده قانونی آغاز خواهد کرد.

این رقابت‌ها، چالش‌های حقوقی را در چندین ایالت از جمله آریزونا برپا کرده است، جایی که بایدن در حال حاضر اختلاف کمی با ترامپ دارد.

ستاد ترامپ مدعی شده است در برخی موارد رای دهندگان نمی‌دادند که نمی‌توانند بیش از تعداد مجاز انتخاب داشته باشند، بنابراین ممکن است اسامی بیشتری را در برگه‌های رای خود ثبت کنند، این در حالی است که متصدیان به جای اصلاح خطای آن‌ها، از رای دهندگان می‌خواهند که دکمه سبز را فشار دهند، این امر سبب می‌شود تا دستگاه شمارش آراء، انتخاب رای دهندگان را رد کند.

این ستاد همچنین ادعا کرد که برخی از افراد واجد شرایط رای، اعلام کرده‌اند که در بسیاری از شهر‌ها این اتفاق رخ داده است در نتیجه خواستار بازرسی دستی آراء آسیب دیده شده است.

شهرستان ماریکوپا پرجمعیت‌ترین منطقه در آریزوناست و غالباً نامزدی که برنده این ایالت می‌شود، ۱۱ رای انتخاباتی ایالت را به دست می‌آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید