امیدواری سازمان جهانی بهداشت به ازسرگیری حمایت واشنگتن در دوره بایدن

کدخبر: ۳۷۱۹۴۸
تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه با تبریک پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سه شنبه آمریکا، خواستار ادامه پشتیببانی واشنگتن از این نهاد جهانی شد.
امیدواری سازمان جهانی بهداشت به ازسرگیری حمایت واشنگتن در دوره بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ادهانوم در پیامی توئیتری نوشت: من و همکارانم در انتظار همکاری با شما و دولتتان هستیم.  

وی افزود: بحران هایی مانند همه گیری بیماری کووید ۱۹، نشانگر اهمیت همبستگی جهانی برای حفاظت از جان مردم جهان و زندگی هاست.  

ادهانوم خواستار ازسرگیری و همکاری مداوم میان این سازمان و دولت بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده شد.

دولت ترامپ پیشتر در ادامه رویکرد یکجانبه گرایانه و اختلاف با سازمان جهانی بهداشت، از پیوستن به ائتلاف بین المللی برای تهیه و دسترسی و توزیع عادلانه جهانی به واکسن کرونا سرباز زد.

ترامپ پس از ستایش سازمان جهانی بهداشت از چین در روزهای نخست همه گیری کرونا،  از این سازمان خارج شد. او در اوایل ماه آوریل (فروردین) با انتقاد از سازمان جهانی بهداشت رویکرد این نهاد جهانی را «بسیار چین محور» توصیف کرد و بودجه آمریکا را برای این سازمان مسدود کرد.  

براساس نتایج پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که شب گذشته اعلام شد، جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید