واکنش رسمی چین به نتایج انتخابات آمریکا

کدخبر: ۳۷۲۱۵۰
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پکن تا کنون به «جو بایدن» که رسانه ها او را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده اند، واکنشی نشان نداده است گفت: چین برای اظهارنظر درباره انتخابات ایالات متحده از عرف بین المللی پیروی خواهد کرد.
واکنش رسمی چین به نتایج انتخابات آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وانگ ون بین روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: ما متوجه شدیم که آقای بایدن پیروزی خود در انتخابات را اعلام کرده است. ما می فهمیم که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده طبق قوانین و رویه های آن کشور تعیین خواهد شد.

او اظهار داشت: ما همیشه معتقدیم که چین و ایالات متحده باید ارتباطات و گفت و گو را تقویت کنند، اختلافات را بر اساس احترام متقابل مدیریت کنند، همکاری را بر اساس سود متقابل ادامه دهند و توسعه صحیح و پایدار روابط دوجانبه را گسترش دهند.

روابط چین و ایالات متحده در دهه های اخیر در زمینه های مختلفی از فناوری و تجارت گرفته تا هنگ کنگ و ویروس کرونا، در بدترین وضعیت قرار داشته است طوری که دولت ترامپ تحریم های زیادی علیه پکن به راه انداخت.

رسانه های آمریکایی اوایل هفته جاری اعلام کردند جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید