ماجرای پیش‌بینی‌ انتخابات آمریکا توسط سیمپسون‌ها چیست؟

کدخبر: ۳۷۲۱۶۴
به تازگی فیلمی از پش‌بینی انتخاب بایدن در کارتون سیمپسون‌ها منتشر شده است که سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده است.
ماجرای پیش‌بینی‌ انتخابات آمریکا توسط سیمپسون‌ها چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، از شایعه تا واقعیت: پس از اعلام پیروزی جو بایدن و شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نقشه آرای الکترال ایالت‌های مختلف این کشور بسیار خبر ساز شد.

به تازگی نیز برخی کاربران با انتشار فیلمی از کارتون سیمپسون‌ها مدعی شدند که این کارتون در سال ۲۰۱۳ نتایج انتخابات آینده را پیش بینی کرده بودند.

اما نکته قابل توجه این است که اگر قرار بود در زمان انتشار این اپیزود سیمپسون‌ها نتایج انتخابات آینده آمریکا را پیش‌بینی کنند باید انتخابات سال ۲۰۱۶ را پیش‌بینی می‌کرد نه انتخابات ۲۰۲۰.

نتیجه انتخابات سال 2016

نکته دیگر آنکه اگر این پیش‌بینی برای انتخابات ۲۰۲۰ هم باشد باز با نتایج نهایی این دوره تفاوت قابل مشاهده‌ای دارد، چرا که در این دوره ایالت‌های آریزونا، ویرجینیا، جورجیا و  به بایدن رای دادند درحالی که در کارتون سیمپسون به ترامپ. 

پیش از این نیز و در زمان ابتلای ترامپ به کرونا، شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر پیش‌بینی مرگ ترامپ بر اثر بیماری در کارتون سیمسون‌ها منتشر شد. اما بررسی‌ها نشان داد، این تصویر در هیچ اپیزودی از سیمپسون‌ها استفاده نشده و کاملا ساختگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید