محلول ساده برای شست‌وشوی ویروس بینی و دهان

کدخبر: ۳۷۲۲۸۹
اقتصادنیوز : با محلول آب و نمک رقیق در حلق و بینی‌تان به ویروس حمله کنید قبل از آن که به ریه های شما حمله کند شست‌وشوی بینی و غرغره با محلول آب نمک رقیق، منطقه امن ویروس را از بین می‌برد
محلول ساده برای شست‌وشوی ویروس بینی و دهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه خراسان ، دکتر ابوالفضل روستایی شیردل پزشک عمومی در این خصوص  می گوید: « نمک با داشتن یون کلر نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی نوتروفیل‌ها دارد. بنابراین می‌توان از نمک، هم به عنوان پیشگیری و هم سرکوب ویروس کرونا بهره جست».

نمک، حاوی موادی است که می‌تواند ویروس های وارد شده به دهان، حلق و بینی را از بین ببرد. ویروس کرونا، بعد از این که وارد دهان و بینی شد، مستقیم به ریه نمی‌رود. بلکه ابتدا در بینی و حلق، لانه‌گزینی می‌کند و تا 24 ساعت می‌ماند و روند تکثیر و قدرتمند شدنش را آغاز می‌کند و تازه بعد از آن، به ریه ها یا قسمت ‌های دیگر مانند مغز، حمله می‌کند.

  فرمول درست کردن آب نمک رقیق

برای درست کردن آب نمک رقیق، 9 گرم نمک را که تقریباً یک قاشق غذاخوری سرخالی است، داخل یک لیتر آب (حدود چهار لیوان) می‌ریزیم. اگر آب جوشیده و سرد شده باشد بهتر است. اگر آب جوشیده و سرد شده هم نبود، با آب شیر (ترجیحاً ولرم) محلول درست کنید. برای هر بار استفاده و شست‌وشوی بینی و دهان ، حدود 30 سی سی کفایت می‌کند. برای کودکان به جای 9 گرم در لیتر، 6 گرم در لیتر نمک به آب بیفزایید.

  توصیه کاربردی

هر روز دو بار، یک بار (هنگام ورود به محل کار) و یک بار هنگام ورود به خانه، بعد از شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، با محلول آب و نمک رقیق غرغره کنید و محلول را به داخل بینی‌تان بکشید.

فراموش نکنید استفاده از این محلول راه حل قطعی و نهایی نیست و در عین حال باید از حضور غیرضروری در محیط سربسته خودداری کنید. دراماکن عمومی هم  از ماسک استفاده  و فاصله اجتماعی را هم رعایت کنید.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید