ترامپ دنبال زخم زدن به ملت ایران، حتی تا آخرین روز

کدخبر: ۳۷۲۵۳۴
"دونالد ترامپ" که آخرین روزهای خود را در کاخ سفید می گذراند، هنوز هم دست از اقدامات ضدانسانی و شیطانی خود بر نمی دارد و به دنبال آن است که تحریم های جدیدی علیه مردم ایران اجرا کند.
ترامپ دنبال زخم زدن به ملت ایران، حتی تا آخرین روز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند که، "دونالد ترامپ" رییس جمهور فعلی آمریکا قصد دارد در ۱۰ هفته مانده به زمان تحلیف "جو بایدن" در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی)، با درخواست رژیم صهیونیستی و چندین کشور عربی (سازشگر) حاشیه خلیج فارس یک رشته طولانی از تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کند.

وب‌سایت "آکسیوس" به‌نقل از دو منبع اسرائیلی نوشته که "الیوت آبرامز" نماینده دولت ترامپ در مورد مسائل ایران روز یکشنبه وارد فلسطین اشغالی شده و با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و "مایر بن شبات" مشاور امنیت ملی این رژیم دیدار و در مورد طرح تحریم های جدید ایران گفت وگو کرده است.

این وب‌سایت از قول این منابع اسرائیلی نوشت که دولت ترامپ معتقد است چنین سیلی از تحریم‌ها فشار بر ایرانیان را افزایش می‌دهد و احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را برای دولت بایدن سخت‌تر می‌کند.

آبرامز چند روز پیش در یک جلسه محرمانه گفته بود که دولت ترامپ می‌خواهد هر هفته تا ۲۰ ژانویه مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعلام کند.

منابع اسرائیلی نیز گفته‌اند که تحریم‌های برنامه‌ریزی‌شده به برنامه هسته‎ای ایران ارتباطی ندارد، بدین جهت که احتمالاً چنین تحریم‌هایی توسط دولت بایدن لغو شوند و راه احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را باز می‌کنند.

در واقع هدف این طرح و برنامه جدید ترامپ این می باشد که تا آنجا که ممکن است تا ۲۰ ژانویه(روز تحلف بایدن) تحریم های جدیدی علیه ایران از سوی واشنگتن اعمال شود.

قرار است آبرامز امروز (سه شنبه) یا فردا برای گفت وگو و هماهنگی درباره طرح تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه ایران از سرزمین های اشغالی به ابوظبی و ریاض سفر کند.

آبرامز که نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می باشد، پیش از این به پایگاه خبری نشنال گفته بود، "اگر جو بایدن هم در انتخابات سوم نوامبر پیروز شود، لغو تحریم ها علیه ایران برای دولت وی آسان و سریع نخواهد بود".

وی که با چهار دولت آمریکا کار کرده، تاکید کرده که تحریم های آمریکا علیه ایران به ویژه آن تحریم هایی که خارج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وضع شده است به این زودی ها لغو نخواهد شد.

با برگزاری روز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۱۳ آبان و اعلام نتایج تقریبا نهایی این انتخابات از سوی رسانه های آمریکایی، جو بایدن توانسته با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رأی ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شود. هرچند هنوز منابع رسمی ذیربط در انتخابات آمریکا پیروزی بایدن را رسما اعلام نکرده‌اند، ولی با توجه به اعلام اکثر رسانه‌های این کشور، وی آرای لازم برای ورود به کاخ سفید را کسب کرده است، ولی در مقابل ترامپ با خشم تمام به اطلاعات منتشر شده درخصوص پیروزی بایدن واکنش نشان داده و آن را قبول نکرده است.

دو کشور امارات و عربستان سعودی در کنار رژیم صهیونیستی از متحدین اصلی دولت دونالد ترامپ در منطقه غرب آسیا می باشند که نتوانسته برای بار دوم پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، رژیم هایی که همگی پیرو سیاست های ترامپ علیه ایران هستند و در عین حال از انتخاب "جو بایدن" که احتمال می رود سیاست هایش نسبت به ایران و منطقه مقداری فرق داشته باشد، نگران هستند.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه ترامپ نیز قرار است در آینده نزدیک از فلسطین اشغالی و همین‌طور  کشورهای عربی منطقه دیدن کند، سفری که به اعتقاد رسانه ها در راستای اعمال تحریم های جدید و فشار علیه ایران است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دولت آمریکا چه دست دموکرات ها بوده و چه توسط جمهوری خواهان اداره شده، هزاران جنایت در حق ملت ایران روا داشته که ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهادت ایشان و یاران وی، تنها یکی از آنها بوده و انبوهی از این جنایات، نظیر تحریم های دارویی، غذایی و صنعتی مردم ایران، حمله و ساقط کردن هواپیمای مسافربری با ۲۷۰ مسافر بی گناه، حمایت بی حد و حصر از رژیم متجاوز بعث صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله، حمایت از گروه های تروریستی همچون منافقین، پژاک و جند الشیطان هنوز هم از سوی مقامات آمریکایی علیه ایران ادامه دارد ولی در دوره ترامپ سخت ترین تحریم ها علیه ایران از سوی واشنگتن اعمال شده است.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز داشت تا بتواند با مقامات ایرانی دیدار داشته باشد و با این برگ بتواند پیروز این دوره انتخابات این کشور شود، ولی با دست رد رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سینه ترامپ و  رد هرگونه مذاکره با وی، نقشه های ترامپ برآب شده و رییس جمهوری فعلی آمریکا درصدد است تا آخرین زهرهای خود را علیه ایران بریزد، اما اجرای توطئه جدید وی علیه ایران به زمان و ابزار بیشتری نیاز دارد که با شکست ترامپ بسیاری از آنها از بین رفته و دیگر کارایی ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید