شومر به پمپئو: آقای وزیر! بایدن انتخابات ریاست‌جمهوری را برده است

کدخبر: ۳۷۲۵۶۹
رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا آمریکا به وزیر خارجه این کشور یادآور شد جو بایدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را برنده شده است.
شومر به پمپئو: آقای وزیر! بایدن انتخابات ریاست‌جمهوری را برده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره انتقال قدرت به دولت دوم دونالد ترامپ با واکنش رهبر اقلیت دموکرات سنا مواجهه شد.

بنابر گزارش پایگاه خبری هیل، چاک شومر در واکنش به اظهارات مایک پمپئو گفت ما با شیوع کرونا مواجهه هستیم که همچنان می‌تازد، بنابراین آمریکا وقتی برای این تنوع بازی‌ها ندارد. رهبر اقلیت سنا خطاب به وزیر خارجه آمریکا افزود: وزیر پمپئو جو بایدن پیروز انتخابات شده است. او انتخابات را برده است. باید رو به جلو پیش رویم. بیایید به کشورمان سروسامان دهیم.

پمپئو اخیرا با اعلام اینکه هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص نشده است، گفت انتقال قدرت با آرامش به دولت دوم ترامپ صورت خواهد گرفت. وی اعلام کرد در حال حاضر آمریکا یک رئیس جمهور قانونی دارد و روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری هنوز به پایان نرسیده است.

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز خطاب به سران کشور‌هایی که پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر را تبریک گفتند، اعلام کرد آمریکا در حال حاضر تنها یک رئیس جمهور قانونی دارد.

پمپئو همنوا با دونالد ترامپ گفت دولت فعلی اطمینان دارد که برنده انتخابات ریاست جمهوری است و با به دست گرفتن دوباره قدرت در ۲۰ ژانویه، تمامی ابزار‌های لازم برای تامین امنیت آمریکایی را بکار خواهد بست.

برغم اعلام پیروزی بایدن از سوی رسانه‌های آمریکا در انتخابات نوامبر، ترامپ و نزدیکانش معتقد به تقلب و دستکاری در انتخابات هستند و دعاوی حقوقی را در این زمینه به راه انداخته اند. این در حالی است که تیم بایدن منتظر انتقال قدرت برای آغاز به کار دولت دموکرات‌ها در کاخ سفید است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید