برنامه جو بایدن برای انتقال قدرت و رفتن به کاخ سفید

کدخبر: ۳۷۲۶۷۴
جو بایدن برای کمک به انتقال قدرت و رفتن به کاخ سفید به شرکتهای بزرگ فناوری اتکا کرده است.
برنامه جو بایدن برای انتقال قدرت و رفتن به کاخ سفید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رییس جمهور منتخب دموکرات آمریکا و کامالا هریس، معاون وی فهرستی از اسامی افرادی را منتشر کرده اند که هر کدام از آنها به یکی از آژانسهای دولتی می رود و انتقال نرم قدرت از دولت دونالد ترامپ به دولت جو بایدن را برنامه ریزی می کند.

این فهرست شامل بازیگران بزرگ متعددی از دنیای فناوری شامل شرکتهای آمازون، اوبر، لینکدین، لیفت، Airbnb، دراپ باکس و استریپ هستند اما هیچ کس از فیس بوک، توییتر یا اپل در این فهرست دیده نمی‌شود. در این فهرست هیچ اسمی از گوگل وجود ندارد اما نام یک کارمند شرکت نوآوری "ساید واک لبز" که متعلق به شرکت آلفابت – شرکت مادر گوگل است، به چشم می خورد.

این فهرست همچنین شامل نام کارمندانی از نهادهای بشردوستانه مرتبط با سیلیکون والی شامل بنیاد بیل و ملیندا گیتس، ابتکار چان زاکربرگ و اشمیت فیوچرز است.

ضمانتی وجود ندارد که همه نامهای این فهرست بمحض تکمیل فرآیند انتقال قدرت در داخل دولت بایدن بمانند اما احتمال دارد که برخی از آنها ماندنی شوند.

این نامها به این که بایدن چگونه با غولهای فناوری برخورد خواهد کرد، اشاره ای ندارند اما همین که از میان پنج شرکت بزرگ فناوری تنها نامی از آمازون وجود دارد کاملا گویاست. کارشناسان بر این باورند که دولت بایدن ممکن است به مقابله با نفوذ روزافزون صنعت فناوری بپردازد و روی مقررات حریم خصوصی، حمایت از مصرف کننده و ضد انحصارطلبی تاکید ویژه ای داشته باشد.

عدم انتخاب افراد از این شرکتها می تواند نشان دهنده این باشد که بایدن تمایلی ندارد این شرکتها امکان اظهارنظر چندانی در روزهای نخست فعالیت دولت وی داشته باشند.

طبق گزارش آرس تکنیکا، برخی از نامهای منتشر شده در این فهرست، اعضای سابق دولت اوباما هستند که اکنون به سیاست برمی گردند. مارک شوارتز، مدیر خدمات وب آمازون، ان دانکین، مدیر فناوری دل و نیکول ایزاک، مدیر ارشد سیاست آمریکای شمالی لینکدین همگی پیش از این که به دنیای فناوری بروند، برای مدتی در دولت اوباما حضور داشتند.

بیل روسو، مشاور ارشد تیم مطبوعاتی بایدن روز دوشنبه درباره اطلاعات نادرستی که از زمان انتخابات در فیس بوک منتشر شده است، توییتهایی پست کرد. توییتهای مذکور این احتمال که دولت بایدن چهار سال آینده را برای فیس بوک دشوار خواهد کند، تقویت کرد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، بایدن در مصاحبه ای که در ژانویه با روزنامه نیویورک تایمز داشت، اظهار کرده بود مایل است بند ۲۳۰ قانون نزاکت ارتباطات را لغو کند. این بند به شرکتهای فناوری در خصوص محتوایی که در پلتفرمهای آنها منتشر می‌شود، مصونیت بخشیده است. طی این مصاحبه بایدن به فیس بوک و انتشار اطلاعات نادرست در این پلتفرم اشاره کرده و گفته بود این بند باید حذف شود زیرا فیس بوک دیگر یک شرکت اینترنتی نیست بلکه دروغهایی را ترویج می کند که از نادرست بودن آنها مطلع است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید