متحد دیرین نخست وزیر انگلیس در بحبوحه تنش‌ها پشتش را خالی کرد

کدخبر: ۳۷۲۷۱۶
مدیر ارتباطات نخست‌وزیر انگلیس، در اقدامی که از تنش در قلب دولت لندن در آستانه تکمیل بریگزیت و خروج آن از اتحادیه اروپا حکایت دارد، از سمتش کناره‌گیری کرد.
متحد دیرین نخست وزیر انگلیس در بحبوحه تنش‌ها پشتش را خالی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، «لی کین» از متحدان وفادار بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به شمار می‌رفت و از زمانی که جانسون وزیر خارجه بود تا سال ۲۰۱۸ که او بر سر برنامه‌های بریگزیت ترزا می، نخست‌وزیر وقت استعفا داد، کنارش قرار داشت و گاهی حتی حقوقی هم دریافت نمی‌کرد.

لی کین همچنین از معتمدان دومینیک کامینگز، مشاور ارشد جانسون است و بعد از آنکه در کنار او در کمپین خروج از اتحادیه اروپا کار کرد، دوستی آنها بار دیگر در دفتر نخست‌وزیری و زمانی که محافظه‌کاران در انتخابات سال گذشته به پیروزی بزرگی دست یافتند، شکل گرفت.

اما منابع مطلع می‌گویند، از زمانی که استراتژی ارتباطاتی دولت لندن در دوران بحران کرونا از سوی قانونگذاران محافظه‌کار مورد انتقاد قرار گرفته و "کند و گیج‌کننده" توصیف شده است، تنش‌ها به دفتر نخست‌وزیری راه یافته است.

با توجه به اینکه تلفات رسمی انگلیس از کرونا بیش از ۵۰ هزار تن شده است، حزب کارگران که اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون این کشور است، انتقاداتی را وارد می‌کند. سخنگوی حزب کارگر گفته است که عدم تمرکز و عدم صلاحیت‌ها موجب "حرکت رو به عقب" انگلیس شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید