اخراج وزیر دفاع آمریکا توسط ترامپ، تسویه حساب بود

کدخبر: ۳۷۳۰۸۴
رئیس سابق سازمان سیا اخراج وزیر دفاع آمریکا از سوی رئیس‌جمهور این کشور را نوعی تسویه حساب توصیف کرد.
اخراج وزیر دفاع آمریکا توسط ترامپ،  تسویه حساب بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگاران جوان، جان برنان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، اقدام دونالد ترامپ در برکناری برخی مسئولان پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری را تسویه حساب توصیف کرد. 

او گفت: ترامپ از اطرافیان خود می‌خواهد تا از شخص او و نه از قانون اساسی آمریکا تبعیت کنند. وی تلاش می‌کند تا از جینا هسپل، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، انتقام بگیرد. برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع، و از هم گسیختن فرماندهی مدنی وزارت دفاع، چیزی به جز تسویه حساب نیست. اما نمی‌دانم ترامپ برای سیاسی کردن ارتش تلاش می‌کند یا (می خواهد) کسانی را انتخاب کند که از او اطاعت محض می‌کنند و یا برای اقدام در سطح خارجی که می‌تواند به امنیت ملی آمریکا ضربه بزند، تلاش می‌کند. 

در موج جدید اخراج‌ها در واشنگتن، ترامپ اخیرا ضمن برکنار کردن مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور، کریستوفر میلر، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم، را به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب کرد.

منابع آگاه اعلام کردند دو مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا به اجبار کاخ سفید از سمت خود استعفا کردند. پس از آن هم معاون ستاد کارکنان وزارت دفاع آمریکا از مقام خود استعفا کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید