تکذیب مخالفت رئیس جمهور با تعطیلی تهران

کدخبر: ۳۷۳۱۴۲
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مخالفت رئیس جمهور با تعطیلی تهران را از اساس تکذیب کرد.
تکذیب مخالفت رئیس جمهور با تعطیلی تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره شایعات مطرح شده مبنی بر مخالفت رئیس جمهور با تعطیلی تهران، گفت: بحث فقط بر سر پایتخت نیست و حساسیت هایی که وجود دارد نسبت به گستردگی شیوع بیماری در کل کشور است که وضعیتی افزایش یابنده پیدا کرده است.

وی افزود: از چند هفته پیش وضعیت استان های مختلف از سوی استانداری ها، روسای دانشگاه ها و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که باید محدودیت هایی ایجاد و حتی تشدید شود.

رئیسی با بیان اینکه سه هفته قبل ابتدا در ۴۳ شهرستان محدودیت شدید ایجاد کردیم، افزود: بعد از آن ۴۶ شهرستان دیگر در لیست شهرهای دارای محدودیت شدید قرار گرفتند. در مراکز قرمز و مراکز استان ها گروه ۳ و ۴ مشاغل را محدود کردیم، همچنین طرح پایان فعالیت مشاغل در ساعت ۱۸ را عملیاتی کردیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به جلسه روز  پنج شنبه کمیته های مرکزی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: پنج شنبه گذشته طرح جامعی تهیه شد و با پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان، به بحث و بررسی کارشناسی گذاشته شد و قرارگاه عملیاتی وزارت کشور، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای دخیل مورد بررسی قرار گرفت. طرح جامعی که تهیه شده است طرح هوشمندی است که براساس آن اگر نرخ بیماری در یک شهر یا شهرستانی به یک میزانی برسد و بالاتر برود که در سطح هشدار تعریف شود مشمول تعطیلی کامل خواهد شد و به جز مشاغل اصلی بقیه مشاغل تعطیل خواهند شد. در این طرح سطوح قرمز، نارنجی و زرد تعریف شده اند که محدودیت ها براساس آن اعمال می شود.

رئیسی با تکذیب مخالفت رئیس جمهور با تعطیلی تهران، گفت:  این خبر از اساس کذب محض است ایشان نه تنها با این طرح مخالفت نکردند بلکه با حمایت این طرح تاکید کردند این طرح روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود تا سایر اعضا هم نظر بدهند. این طرح روز پنج شنبه مطرح شد و ایشان حمایت کردند، در جلسه امروز نیز این طرح مطرح و سایر اعضا نظرات اصلاحی خود را دادند. مثلا ستاد نیروهای مسلح نظری داشت که اصلاح شد، دادستان کل کشور نظری داشتند که در طرح لحاظ شد. بعد از آن نیز کلیات طرح پذیرفته شد و براساس آن نه تنها تهران بلکه بیش از ۱۰۰ شهر در هفته آینده و از روز شنبه مشمول محدودیت خیلی شدید خواهند شد.

وی گفت: این محدودیت های شدید در ۵ محور و در حوزه کارکنان، آموزش و دانشگاه، فرهنگی و هنری، مشاغل و تردد درون و برون شهری اعمال خواهد شد. این طرح خیلی کاملتر از تعطیلی است که مدنظر برخی ها بود. رئیس جمهور موافق بودند و تاکید کردند که این طرح اجرایی شود. هیچ بحث دیگری هم مطرح نشد.

رئیسی گفت: به دنبال جلسه امروز هم اکنون در وزارت کشور جلسه ای برای اجرایی کردن طرح جامع و اطلاع رسانی کردن به مردم برگزار شده است. قرار است همه مشاغل از جزئیات این طرح آگاه شوند. فرماندهان نیروی انتظامی، مسئولان اصناف و حوزه اطلاع رسانی هم در این جلسه حضور دارند تا بتوانیم طرح را کامل اجرایی کنیم. همه مشاغل هم باید در جریان باشند، فرماندهان نیروی انتظامی و مسئول اصنفا و حوزه اطلاع رسانی همه حضور دارند و برای اجرای طرح بتوانند دقیق عمل کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید مجدد بر عدم مخالفت رئیس جمهور با تعطیلی تهران، خاطرنشان کرد: ایشان نه تنها با تعطیلی تهران بلکه با ۱۰۰ شهر که بیش از ۲۰ مرکز استان مثل مشهد، تبریز، ارومیه، شیراز و اصفهان را شامل می شود هم موافقت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید