تست کرونای بیش از ۴۵ درصد مردم این مرکز استان مثبت شد

کدخبر: ۳۷۳۴۰۶
اردبیل-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بیش از ۴۵ درصد از تست کرونای(سی.پی.آر) اخذ شده از عموم مردم در چهار نقطه از سطح شهر اردبیل، مثبت اعلام شده است.
تست کرونای بیش از ۴۵ درصد مردم این مرکز استان مثبت شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر: شهرام حبیب زاده در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اخذ نمونه‌های PCR میدانی در چهار نقطه از سطح شهر اردبیل، متأسفانه بیش از ۴۵ درصد این نمونه‌ها، از نظر بیماری کرونا، مثبت گزارش شده که نشان‌دهنده وضعیت بحرانی استان است.

وی وضعیت بیماری کرونا در سه شهر اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد را بحرانی اعلام کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج استان تحت عنوان طرح سردار شهید سلیمانی که در هفته جاری آغاز می‌شود، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با سپاه حضرت عباس (ع) استان داشته و چک لیست‌های آموزشی و شناسایی بیماران قرنطینه در منزل را در اختیار بسیج قرار دهند.

حبیب زاده با اشاره به محدودیت فعالیت اصناف و بازار بعد از ساعت ۱۸ افزود: در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد محدودیت مقرر شد این موضوع با همکاری دستگاه‌های اجرایی با تشدید نظارت‌ها ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: تعطیلی آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی (بخش آزمون) تا دو هفته دیگر، ممنوعیت اقامه مراسم نماز میت در آرامستان های بهشت زهرا (س) و ممنوعیت برگزاری در سایر آرامستان های شهر اردبیل، عدم حضور مداحان در تجمع مربوط به عزاداری با نظارت و ابلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان و رعایت فاصله گذاری مناسب و نوبت دهی محدود در مطب‌ها و تغییر مکان مطب در صورت بالا بودن تعداد مراجعین و بیماران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

حبیب زاده با بیان کرد: از عموم مردم استان درخواست می‌کنیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها از بروز فاجعه انسانی پیشگیری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید