شوخی اوباما با حضورش در کابینه بایدن: میشل مرا ترک می کند

کدخبر: ۳۷۳۴۷۹
رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد، رقبای جهانی در حال رصد نزدیک انتقال قدرت دشوار ریاست جمهوری در کشورش و خودداری رئیس جمهور آمریکا از پذیرفتن شکست در برابر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب هستند.
شوخی اوباما با حضورش در کابینه بایدن: میشل مرا ترک می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان مصاحبه‌ای با شبکه سی.بی.اس گفت: من فکر می‌کنم رقبای ما شاهد تضعیف شدن ما بوده‌اند. نه فقط در نتیجه این انتخابات بلکه در طی چند سال گذشته.

بنابر گزارش پایگاه هیل، اوباما در ادامه هشدار داد، کشورهایی مثل چین و روسیه فرصت تضعیف آمریکا را در "شکافهایی در بدنه سیاسی که نسبت به امکان بهره برداری از آنها مطمئن باشند" می‌بینند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه بیان داشت، همواره به این جمله که "سیاست‌های حزبی نباید به خارج از آمریکا کشیده شوند" معتقد بوده و رهبران سیاسی آمریکا باید به دنبال بازتاب تصویر "ایالات متحده آمریکا" و نه "ایالات جدا شده آمریکا" در عرصه جهانی باشند.

اوباما طی این مصاحبه جامع به صحبت درباره زمان ریاست جمهوری خود و همچنین کتاب خاطرات جدیدش به نام "یک سرزمین موعود" پرداخت.

اوباما که تا آخرین هفته‌های کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از انتقاد از ترامپ پرهیز می‌کرد، گفت، ترامپ را از بابت اختلاف شدید سیاسی در آمریکا متهم نمی‌کند بلکه او را "شتاب دهنده" می‌خواند.

وی افزود: ترامپ در ارتباط با ایجاد اعتماد عمومی به دولت "مجموعه کاملی از هنجارها" را نادیده گرفت و نسبت به تمامیت نهادهای اساسی کشور تردید ایجاد کرد.

اوباما اظهار کرد، موضع ترامپ در قبال نتایج انتخابات آمریکا و واکنش جمهوریخواهان کنگره به آن تبعاتی پایدار خواهد داشت.

وی افزود: این یک گام دیگر در جهت مشروعیت زدایی نه فقط از دولت بعدی متعلق به بایدن بلکه از کلیت دموکراسی است.

اوباما در عین حال در این مصاحبه نسبت به ایده پیوستنش به کاخ سفید متعلق به جو بایدن یا کابینه وی در سال آینده میلادی واکنش نشان داد.

اوباما تاکید کرد به این معاون ریاست جمهوری سابقش به هر نحوی که بتواند کمک خواهد کرد اما همچنین گفت که بایدن به توصیه‌های او "احتیاج ندارد". اوباما در حالی که می‌خندید خاطرنشان کرد، برنامه‌ای برای آنکه "به ناگهان در میان کارکنان کاخ سفید کار کند و یا چیز دیگر" ندارد.

گایلا کینگ، مجری این مصاحبه از اوباما پرسید: هیچ منصبی در کابینه برای شما نیست جناب رئیس جمهور؟

این سوال باعث خنده بیشتر اوباما شده و او در پاسخ گفت: احتمالا کارهایی هستند اما من انجامشان نمی‌دهم چون در آن صورت میشل اوباما من را ترک خواهد کرد.

در این مصاحبه اوباما به شرح تجربه ترک کاخ سفید در اوایل ۲۰۱۷ از سوی خودش و خانواده‌اش پرداخت.

وی افزود: وقتی ریاست جمهوری تمام شد، دو چیز اتفاق افتاد. یکی اینکه من به شکل ملموسی زمان بیشتری داشتم. دوم این که او (میشل اوباما) توانست از بخشی از استرسش از بابت این احساس که انگار من باید همیشه هر چیزی را درست کنم و همیشه زیر نظر هستم راحت شود.

او ادامه داد: می‌دانید او انگار در آن مقطع چنان نفس راحتی کشید که انگار نزدیک به ۱۰ سال آن را نگه داشته بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید