مفقود شدن صدها نیروی ارتش ارمنستان در جنگ قره‌باغ

کدخبر: ۳۷۳۵۰۷
نخست وزیر ارمنستان امروز (دوشنبه) از مفقود شدن صدها نیروی ارتش این کشور در نتیجه درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد.
مفقود شدن صدها نیروی ارتش ارمنستان در جنگ قره‌باغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این خبر در حالی از سوی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام شد که رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان اخیرا یک اعلامیه مشترک را امضا کردند که به شش هفته درگیری در منطقه مورد مناقشه قره باغ پایان داد.

پاشینیان در جریان یک نشست خبری گفت: ما امیدواریم که برخی از این سربازهای مفقود را زنده بیابیم. دیروز، من سربازی مجروح را یافتم که قبلا نامش در فهرست مفقودی‌ها بود.

نخست وزیر ارمنستان همچنین افزود، تبادل زندانی‌ها پس از آن آغاز می‌شود که دو طرف روند تبادل اجساد کشته‌های قره باغ را تمام کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که یک روز به عنوان روز عزای ملی در ارمنستان پس از تکمیل روند تبادل اجساد اعلام شود.

این بیانیه چند روز پس از آن مطرح شد که نخست وزیر ارمنستان با خروج نیروهای این کشور از قره باغ و پس دادن تعدادی از قلمروها به جمهوری آذربایجان و در راستای توافق صلح بین باکو و ایروان با میانجی‌گری روسیه توافق کرد؛ این توافق صلح ۱۰ نوامبر امضا شد.

بر اساس این توافق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار است در مواضع خود متوقف شده و به تبادل زندانی‌ها بپردازند و ۲۰۰۰ صلح‌بان روس نیز در قره‌باغ مستقر می‌شوند.

درگیری‌ها در قره‌باغ ۲۷ سپتامبر سال جاری میلادی بار دیگر به شدیدترین شکل ممکن آغاز شد، وقتی که دو طرف یکدیگر را به پرتاب موشک، حملات توپخانه‌ای و حملات هوایی در قره باغ متهم کردند. این منطقه از ۱۹۸۸ شاهد تنش بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید