میچ مک‌کانل به ترامپ هشدار داد

کدخبر: ۳۷۳۷۱۸
رهبر اکثریت سنای آمریکا دوشنبه علیه خروج نیروهای آمریکایی بیشتر از افغانستان هشدار داد و این در شرایطی است که پنتاگون برای اجرای دستوری در این رابطه آماده می‌شود.
میچ مک‌کانل به ترامپ هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا در صحن این مجلس هشدار داد که تنها "اقلیت کوچکی" در کنگره از کاهش سریع حمایت می‌کنند. او هشدار داد که خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان "به متحدان ما لطمه می‌زند و مایه خشنودی کسانی می‌شود که آسیب رسیدن به ما را آرزو دارند."

به گزارش پایگاه خبری هیل، مک‌کانل گفت: تبعات خروج زودهنگام آمریکا حتی بدتر از خروج رئیس جمهور اوباما از عراق در سال ۲۰۱۱ خواهد بود. این یادآور خروج تحقیرآمیز آمریکایی‌ها از سایگون (ویتنام) در سال ۱۹۷۵ است. ما با این کار شرکای خود را در افغانستان رها می‌کنیم.

میچ مک‌کانل در سخنانش مستقیما از دونالد ترامپ انتقاد نکرد. اما سخنان او در بحبوحه گزارش‌های متعددی عنوان می‌شود که مقام‌های پنتاگون آماده می‌شوند که به زودی ترامپ به مقام‌های نظامی برای کاهش نیروها در افغانستان از ۴۵۰۰ به ۲۵۰۰ تن و کاهش تعداد نیروها در عراق از ۳۰۰۰ به ۲۵۰۰ تن تا ۱۵ ژانویه دستوری بدهد.

مک‌کانل با اشاره به "دستاوردهای" دولت ترامپ ظرف چهار سال گذشته، استدلال کرد که ایالات متحده نقشی "محدود اما مهم" ایفا کرده و اینکه کاهش نیروها موجب "تقویت" طالبان می‌شود. او گفت: عقب‌نشینی نامنظم موفقیت‌های مهم این دولت را به خطر می‌اندازد.

میچ مک‌کانل افزود که در حالی که همه جنگ‌ها پایان می‌یابند، "هیچ چیز درباره شرایطی که امروز با آن روبرو هستیم نشان نمی‌دهد که اگر عزم خود را از دست بدهیم، تروریست‌ها به راحتی ما را تنها خواهند گذاشت."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید