انتقال قدرت به تیم بایدن به شکل نامحسوسی که ترامپ نفهمد!

کدخبر: ۳۷۳۷۳۷
گفته شده است در صورت عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ و ادامه مقاومت وی، انتقال قدرت به شکل آرام به تیم بایدن در کاخ سفید صورت خواهد گرفت.
انتقال قدرت به تیم بایدن به شکل نامحسوسی که ترامپ نفهمد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، سی ان ان گزارش داد با وجود گذشت دو هفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ همچنان از پذیرش شکست خود در این انتخابات اجتناب می ‌ورزد. این در حالی است که شماری از نزدیکان و همکاران او بر این باورند که ترامپ ناگزیر به پذیرش نتایج این انتخابات خواهد شد.

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست مجازی «امنیت جهانی» که توسط مرکز مطالعات «سوفان» برگزار شده بود، از انتقال رسمی و برنامه‌ ریزی شده قدرت به دولت جدید سخن گفته است.

گفته شده است که حتی در صورت عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ، انتقال قدرت به شکل آرام به تیم بایدن در کاخ سفید صورت خواهد گرفت.

اوبراین تصریح کرد: اگر برنده شدن بایدن-هریس تأیید شود، کما اینکه مشخصا اکنون همه چیز بدین شکل است، پس ما یک انتقال کاملاً حرفه ای از شورای امنیت ملی آمریکا را خواهیم داشت و در این شکی نیست.

با این حال اوبراین در سخنرانی خود تاکید کرده است که انتقال رسمی قدرت به تیم بایدن منوط به اعلام رسمی نتایج این انتخابات خواهد بود. او هنوز پیروزی بایدن در این انتخابات را قطعی نمی‌ داند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: «سن من آن قدر هست که [دعوای حقوقی جرج] بوش و [ال] گور را به یاد بیاورم. در آن زمان انتقال قدرت تا اواسط دسامبر آغاز نشد و با این وجود، به انجام رسید. و اگر در شرایطی قرار بگیریم که شاهد دوره دوم ریاست ‌جمهوری ترامپ - چیزی که فکر می ‌کنم افرادی که در محل کار من در کاخ سفید هستند، مایلند چنان چیزی را ببینند - نباشیم، و اگر نتیجه دیگری رقم بخورد، یک انتقال قدرت حرفه ‌ای انجام خواهد شد. هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد.»

اوبراین در سخنان خود همچنین اشاره ‌هایی به رفتن رئیس جمهور از واشنگتن کرد.

این در حالی است که بر اساس نتایج اعلام شده، جو بایدن کارزار انتخابات ریاست جمهوری را آشکارا به سود خود به پایان رسانده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده است که هرگاه شکایات تیم وکلای ترامپ نتیجه ‌ای نداشته باشد، انتقال قدرت به شکل رسمی تضمین می ‌شود.

اوبراین همچنین از تیم همکاران جو بایدن در کاخ سفید تعریف کرده و گفته است: «آنها افراد حرفه ‌ای برای اشغال پست ‌ها در کاخ سفید را در اختیار دارند. بسیاری از آنها پیش از نیز مدت ‌ها در کاخ سفید مشغول به کار بوده‌ اند.»

ترامپ هنوز نتیجه اعلام شده را نپذیرفته است و در حال حاضر تیم او در چند ایالت از جمله «پنسیلوانیا و جورجیا»، پرونده‌ هایی را برای چالش حقوقی نتایج انتخابات در دادگاه دنبال می ‌کند.

ترامپ تا به حال هیچ شاهدی در این باره ارائه نکرده ‌است که چگونه می ‌تواند مانع پیروزی بایدن با کسب 306 رأی الکترال در برابر 232 رأی الکترالی که او به دست آورده‌ است، بشود.

از سوی دیگر، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در سخنرانی روز دوشنبه خود در ایالت «دلاوِر» اعلام کرد که باید هر چه زودتر انتقال قدرت به آرامی صورت بگیرد.

جو بایدن با ابراز ناخرسندی از عدم همکاری ترامپ در روند انتقال قدرت گفت در صورت عدم هماهنگی فوری برای مقابله با شیوع کرونا، ممکن است افراد بیشتری بمیرند.

او یک بار دیگر امتناع دونالد ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات را «خجالت‌ آور» خواند و گفت: «اینجا قضیه غلو کردن و مبالغه نیست، قضیه جان مردم است... اگر ما نتوانیم همکاری کنیم ممکن است افراد بیشتری قربانی شوند.»

اعضای تیم انتقالی بایدن می ‌گویند این کارشکنی از سوی دولت ترامپ باعث شده آنها از روند برنامه های جاری برای واکسیناسیون کرونا و سیاست های نحوه توزیع آن بی اطلاع بمانند؛ برنامه هایی که اجرایی شدن آنها احتمالا بر دوش دولت جدید قرار خواهد گرفت.

همزمان «میشل اوباما» همسر رئیس‌ جمهور سابق این کشور، در شبکه‌ های اجتماعی از بن بست ایجاد شده توسط ترامپ انتقاد کرد و نوشت: «این یک بازی نیست».

ترامپ روز دوشنبه یک بار دیگر در توئیتر مدعی شد: «من پیروز انتخاباتم.»

با وجود گذشت دو هفته از انتخابات سوم نوامبر، دونالد ترامپ هنوز به بایدن تبریک نگفته و علنا شکست را نپذیرفته است. با این حال، فشارها بر او برای پذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی هر دو حزب در حال افزایش است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید