قوه قضاییه اعلام کرد: حکم نهایی روح الله زم هنوز اعلام نشده است

کدخبر: ۳۷۳۸۰۱
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: هیچ خبر جدیدی در مورد حکم نهایی روح الله زم منتشر نشده است.
قوه قضاییه اعلام کرد: حکم نهایی روح الله زم هنوز اعلام نشده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد، اخباری که دراین مورد در برخی رسانه ها منعکس شده مربوط به اظهار نظر تیرماه سخنگوی قوه قضائیه در مورد حکم بدوی زم است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۲ مهر سال گذشته در بیانیه ای از دستگیری روح الله زم سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب آمدنیوز در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

سخنگوی قوه قضاییه نیز در دوازدهمین نشست خبری در ٣٠ مهر ماه سال گذشته در پاسخ به سوالی درباره دستگیری روح الله زم، مدیر کانال آمد نیوز گفت: این اقدام هوشمندانه، دقیق، اطلاعاتی و عملیات فریبی که سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه رقم زدند، قدردانی می کنم.

پس از آن، نخستین جلسه دادگاه روح الله زم ٢١ بهمن ماه سال گذشته در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

نماینده دادستان در نخستین جلسه دادگاه درباره اتهامات روح الله زم گفت: «افساد فی الارض»، در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، عضویت و همکاری با کانال معاند سحام با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اتهامات متهم است.

۶ جلسه محاکمه برای روح الله زم برگزار شد و ٢٠ خرداد ماه قاضی صلواتی با اعلام ختم رسیدگی به این پرونده اعلام کرد: حکم دادگاه در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

دهم تیر ماه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده روح الله زم گفت: رسیدگی به پرونده به پایان رسید؛ دادگاه محکومیت برای زم صادر کرده و ١٣ مورد از عناوین اتهامات را از مصادیق افساد فی الارض دانسته و حکم اعدام صادر کرده در چند مورد اتهامی دیگر به حبس محکوم شده البته این حکم غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

۲۱ آبان ماه نیز حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور گفت: زم به حکم دادگاه اعتراض داشت که دیوان عالی کشور آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و جزییات حکم صادره (دیوان) برای روح‌الله زم بزودی اعلام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید