ویزای شنگن چیست؟

کدخبر: ۳۷۳۹۸۴
شنگن یک منطقه وسیع اروپایی است که تعداد ۲۶ کشور حاضر در آن نیاز به پاسپورت دارد.
ویزای شنگن چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بنابراعلام ژیوار، باقی محدودیت‌های مرزی برای اتباع خود را حذف کرده در نتیجه به یک کشور واحد تبدیل شده است. اگرچه، این واژه یک اصطلاح رایج در ایران است، اما تلفظ درست آن schengen zone است.

۲۶ کشوری که عضو پیمان شنگن محسوب می‌شوند عبارتند از:

اسپانیا، اسلواکی، اتریش، دانمارک، بلژیک، مالت، هلند، نروژ، لهستان، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، ایسلند، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، نروژ، پرتغال، سوئد، سوییس، لیختن اشتاین، جمهوری چک، استونی.

شنگن، نام دهکده ای در لوکزامبورگ است، جایی که مرز این کشور با کشور آلمان و فرانسه تلاقی می‌کند. و در حال حاضر محدوده‌ی شینگن، سالانه تعداد ۱.۲۵ میلیارد بازدیدکننده دارد.

ویزای شنگن چیست؟

برای ورود به منطقه شنگن شما باید از ویزای شنگن استفاده کنید. دارنده‌ی این ویزا می‌تواند به راحتی در هر کدام از کشورهای عضو پیمان شنگن، بر اساس مدت زمانی که قصد دارد در آن کشور بماند، تردد کند.

انواع ویزای شنگن:

ویزای شنگن بر اساس هدف و ماهیت سفر تعیین می‌گردد. از طرف دیگر هم نوع ویزا، مدت زمان اعتبار این ویزا را تعیین می کند. پس انواع ویزا، تعیین کننده‌ی نحوه و شرایط ورود شما به کشورهای حوزه شنگن خواهد بود.

 به طور کلی انواع ویزاها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:

uniform schengen visa) .۱. ویزای اتحادیه شنگن

Limited territorial validity visa) .۲. ویزای اعتبار محدوده منطقه ای

بیاید با هم بررسی کنیم که هر کدام از این ۲ دسته به چه معنا هستند.

۱. ویزای اتحادیه شنگن

ویزای اتحادیه شنگن، در واقع همان ویزای گردشگری اروپاست. یعنی شما اگر ویزای اتحادیه شنگن را داشته باشید، می توانید هر ۶ ماه یک بار به مدت ۹۰ روز به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کنید و در آنجا اقامت داشته باشید. ویزای اتحادیه شنگن، خود به سه دسته A,B,C تقسیم می شود.

. ویزای شنگن نوع A: این نوع ویزا در حقیقت ویزای ترانزیت هوایی است. یعنی شما با هواپیما وارد فرودگاه مقصد خواهید شد، و خاک این کشور را به مقصد کشور دیگر ترک خواهید کرد.

این ویزا زمانی مناسب است که شما می‌خواهید تغییر خط هوایی داشته باشید. یا اینکه هواپیما نیاز دارد که سوخت گیری کند، برای همین شما به راحتی وارد کشور مقصد می‌شوید و خاک کشور را به مقصد یک کشور دیگر ترک خواهید کرد. از طرف دیگر اینکه این ویزا فقط برای فرودگاه های محدوده شنگن قابل استفاده است و دارنده این ویزا حق خروج از فرودگاه را ندارد.

. ویزای شنگن نوع B: این ویزا نیز نوع دیگری از ویزای ترانزیت است. شما با دارابودن این ویزا، به راحتی می‌توانید خاک کشور مورد نظر را از طریق مرزهای زمینی یا آبی ترک کنید.

فقط به این نکته توجه کنید که با داشتن این ویزا شما حداکثر باید به مدت ۵ روز خاک کشور را ترک کرده باشید.

. ویزای شنگن نوع C: این ویزا نوعی از ویزای توریستی است. دارندگان این نوع ویزا می‌توانند در کمترین زمان ممکن به کشور مقصد برسند و به مدت حداکثر ۹۰ روز در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند.

۲. ویزای اعتبار محدوده منطقه ای

ویزایی که به خاطر شرایط اضطراری و ویژه برای متقاضی صادر می شود. دارنده این ویزا مجاز است، که فقط به همان کشوری که، از آن ویزا دریافت کرده و یا کشورهایی که در محدوده ناحیه شنگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده، تردد نماید.

زمان این نوع ویزا بنا بر شرایط مسافر و آفیسر متغیر است و می‌تواند به شکل ویزای ترانزیت یا ویزای کوتاه مدت برای متقاضی صادر شود.

در شرکت گردشگری ژیوار سفیر نوین، برای ارائه نکات تکمیلی و آگاهی از مدارک لازم برای ویزای شنگن در خدمت شما عزیزان هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید