بی‌اعتنایی وزیر خارجه بحرین به رای مردم کشورش و ورود به تل آویو

کدخبر: ۳۷۴۰۰۴
- «عبد اللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین به رغم مخالفت گسترده مردم و گروه‌های سیاسی این کشور برای عادی سازی روابط منامه با رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه وارد «تل آویو» پایتخت رژیم صهیونیستی شد.
بی‌اعتنایی وزیر خارجه بحرین به رای مردم کشورش و ورود به تل آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری بحرین (بنا) گزارش داد که هیات رسمی بحرینی به ریاست «عبد اللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه این کشور در سفری تاریخی! به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) که در نوع خود اولین می‌باشد، به تل آویو رسید و مورد استقبال «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه اسراییل (رژیم صهیونیستی) قرار گرفت.  

وزیر امور خارجه بحرین اعلام کرد: این اولین سفر تاریخی! یک هیات بحرینی به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) است و دولت بحرین با این اقدام سیاست خود را بر پایه تعهد به صلح به عنوان یک گزینه استراتژیک که از طریق آن چارچوب ابتکاراتی برای توسعه همکاری‌های بین المللی، ثبات، صلح و رفاه در منطقه خاورمیانه آغاز می شود، استوار می‌کند.  

وی افزود: این سفر یک شروع استراتژیک برای توسعه همکاری مشترک بین بحرین و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است که از طریق آن منافع مشترک بین منامه و تل آویو محقق می‌شود، زیرا این سفر به شروع بسیاری از ابتکارات همکاری در زمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد و نقطه شروع سایر سفرهای آینده است.  

خبرگزاری بحرین اضافه کرد: این سفر در چارچوب بیانیه حمایت از صلح! و توافق اولیه بین بحرین و اسرائیل که در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور) در واشنگتن امضا شد، انجام گردید.  

سفر وزیر امور خارجه بحرین به سرزمین‌های اشغالی در حالی انجام شده که این کشور پس از اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با اعتراض گسترده مردم و گروه‌های سیاسی آن مواجه است و مردم این کشور، سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی را زدن خنجر از پشت به فلسطینی‌ها و مغایر با ابتکارات صلح عربی می‌دانند.  

ماه گذشته میلادی ده‌ها نفر از مردم بحرین در اعتراض به اولین سفر هیات رژیم صهیونیستی به کشورشان و توافقات انجام شده با تل‌آویو در منامه تجمع کردند.  

معترضان پرچم‌های بحرین و فلسطین و پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «توافق با صهیونیست‌ها اعتبار ندارد»،   «اسرائیل باید نابود شود»،   «صهیونیست‌ها از خاک ما خارج شوید» و «توافقات شما اعتبار ندارد»  در دست داشتند.   

«باقر درویش» رئیس مجمع حقوق بشر بحرین در این باره در گفت وگو با پایگاه عربی ۲۱ گفت که در بین اقشار مختلف بحرین یک اجماع ملی برای پایبندی به آرمان فلسطین و خودداری از سازش با رژیم صهیونیستی وجود دارد.  

وی افزود: حتی اگر دولت منامه تلاش کند تا برای جلب افکار عمومی برخی از امتیازات اقتصادی را از رژیم صهیونیستی بپذیرند، موفق نخواهد بود، زیرا مردم بحرین با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها مخالف هستند.  

رئیس مجمع حقوق بشر بحرین اضافه کرد: بنابراین، هیچ آینده و افقی برای پروژه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بحرین وجود ندارد و آن‌ها پروژه‌های موقتی هستند که از پایداری و ثبات برخوردار نیستند.  

وی اظهار داشت: دامنه مخالفت مردم بحرین با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سطح اقتصادی گسترش خواهد یافت و کالاهای صهیونیستی در بحرین بازاری پیدا نمی‌کند و رژیم اشغالگر صهیونیستی متوجه می‌شود که نمی‌تواند در سطح جامعه بحرین به موفقیت دست یابد و اولویت آن‌ها در بحرین مسائل امنیتی است و به همین دلیل رئیس موساد اولین مسئول رژیم صهیونیستی بود که پس از اعلام عادی‌سازی روابط دولت بحرین با رژیم اشغالگر به منامه سفر کرد.  

درویش تصریح کرد: دولت بحرین هیچ دستاوردی از روابط با رژیم صهیونیستی به جز افزایش درد و رنج مردم فلسطین و افشای بیشتر واقعیت استبداد حکمرانان بحرین در افکار عمومی به دست نخواهد آورد و به اعتقاد من تجربه نشان داده که رژیم صهیونیستی در اقدامات خرابکارانه خود بین متحدان یا دشمنان تفاوتی قائل نمی‌شود.  

وی همچنین خاطرنشان کرد: اقدام امارات و بحرین برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد تا نفوذ رژیم صهیونیستی توسعه یابد و با کنترل توانایی‌های مردم منطقه توسط آن امنیت استراتژیک منطقه تضعیف شود.  

رئیس مجمع حقوق بشر بحرین افزود: امارات و بحرین به دلیل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیاری از حقوق قانونی فلسطینیان از جمله حق بازگشت و احیای سرزمین‌های اشغالی را نادیده گرفتند و این کشورها به خنجری بر گلوی مردم فلسطین تبدیل شدند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید