گرانترین و ارزانترین شهرها پس از شیوع کرونا

کدخبر: ۳۷۴۱۷۱
اقتصادنیوز : دمشق پایتخت سوریه در رتبه بندی جهانی به لحاظ معیشتی پس از شیوع کرونا در جهان ارزانترین شهر شد.
گرانترین و ارزانترین شهرها پس از شیوع کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران ، بر اساس گزارش تحلیلگران واحد داده های اقتصادی«ای آی یو» درباره هزینه معیشتی جهانی در سال 2020 به رغم بحران کرونا هنگ کنگ همچنان رتبه ثروتمندترین شهر در جهان را حفظ کرده است.

این گزارش 133 شهر را شامل شد و بهای 138 کالا و خدمات مختلف از غذا و پوشاک گرفته تا اجاره مسکن و آموزش کودکان در مدارس خصوصی را مورد توجه قرار داده است.

شهر نیویورک به عنوان معیار است به طوری که هزینه معیشتی در آن 100 امتیاز در نظر گرفته می شود و بر همین اساس به شهرهای دیگر امتیازهای بیشتر یا کمتر داده می شود.

بر اساس این گزارش دمشق پایتخت سوریه در رتبه آخر یعنی رتبه 133 قرار دارد یعنی ارزانترین شهر برای زندگی در جهان است.این شهر 22 امتیاز گرفته است.

تاشکند پایتخت ازبکستان نیز در رتبه 132 قرار گرفت و 29 امتیاز کسب کرد اما شهر«لوساکا» در زامبیا رتبه سوم را در میان ارزانترین شهرها برای زندگی از آن خود کرد و رتبه 131 را به دست آورد.

کاراکاس پایتخت ونزوئلا نیز رتبه سوم را در میان شهرهای ارزان قیمت برای زندگی به دست آورد به طوری که به مانند لوساکا 30 امتیاز به دست آورد.

اما گرانترین شهرها برای زندگی در جهان هنگ کنگ،پاریس و زوریخ هستند که رتبه نخست را از آن خود کردند و سنگاپور در رتبه دوم قرار گرفت.شهر تل آویو نیز رتبه سوم را در این رتبه بندی از آن خود کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید