سکوت کاخ سفید در مورد حضور احتمالی ترامپ در نشست گروه ۲۰

کدخبر: ۳۷۴۲۰۷
تهران- ایرنا- تنها دو روز تا زمان برگزاری نشست گروه ۲۰ به میزبانی عربستان سعودی باقیمانده و کاخ سفید درباره شرکت ترامپ سکوت کرده و هنوز در مورد حضور رییس جمهوری آمریکا در این نشست واکنشی نشان نداده‌است.
سکوت کاخ سفید در مورد حضور احتمالی ترامپ در نشست گروه ۲۰

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا از سی ان ان، تا کنون کاخ سفید در مورد حضور دونالد ترامپ در نشست گروه ۲۰ که به صورت مجازی در عربستان سعودی برگزار می شود، هیچ اطلاع رسانی نکرده و مشاوران ترامپ نیز تا کنون به برگزارکنندگان نشست ۲۰ اعلام نکرده اند که که آیا آنها باید انتظار حضور ترامپ را داشته باشند و یا نه؟

ترامپ در یک ماه گذشته در دو اجلاس مهم آسیایی نیز حضور نیافت و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید به جای وی در این نشست ها حضور یافت.

به گزارش سی ان ان، مشاوران ترامپ در حال حاضر به طور موقت برای اوبراین برنامه ریزی کرده‌اند تا وی به جای ترامپ در اجلاس آپک (سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–پاسفیک) که روز جمعه بصورت مجازی برگزار می شود، حضور یابد.

در حال حاضر تنها حضور مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در نشست گروه ۲۰ اطلاع رسانی شده است.

ترامپ  ارزش اجلاس های بین المللی را که محل دیدار و و گفت وگو رهبران کشورها است ، بارها زیر سال برده است.

نشست سران گروه ۲۰ قرار است در  ۲۱ و ۲۲ نوامبر (اول و دوم آذر) بصورت ویدئو کنفرانس به میزبانی ریاض برگزار شود و عربستان اولین کشور عربی است که این اجلاس را میزبانی می‌کند.

اجلاس دو روزه ثروتمندترین کشورهای جهان در پی انتخابات جنجالی آمریکا که مورد مخالفت دونالد ترامپ قرار گرفته و در بحبوحه انتقادات به آنچه که پاسخ ناکافی گروه ۲۰ به بدترین رکود طی دهه‌ها می‌خوانند، برگزار می‌شود.

اجلاس گروه ۲۰ که معمولاً فرصتی برای تعاملات یک‌به‌یک بین رهبران جهان است و در سایه همه‌گیری پرنوسان برگزار می‌شود، به جلسات مختصر آنلاین در مورد مسائل جهانی اضطراری- از تغییرات آب‌وهوایی گرفته تا نابرابری فزاینده- کاهش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید