تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره در ونزوئلا

کدخبر: ۳۷۴۲۶۴
رئیس‌جمهور ونزوئلا از آغاز تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره با دانش بومی به منظور ارتقای توسعه و امنیت ملی ونزوئلا خبر داد.
تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره در ونزوئلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت این کشور در حال آغاز تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره با دانش بومی است.

مادورو که روز پنجشنبه فرمان ایجاد یک مرکز ملی خدمات هوایی را امضا کرد، در نطقی تلویزیونی گفت: دو نمونه اولیه هواپیماهای آموزشی به طور کامل در ونزوئلا ساخته شده است.

آغاز تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره در ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، هواپیماهای تک‌موتوره برای استفاده در کشاورزی و نظارت هوایی طراحی شده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گفت تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. به گفته او، این دو پروژه، توسعه و امنیت ملی ونزوئلا را ارتقا خواهد داد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشتر با اشاره به ادعاهای رئیس‌جمهور کلمبیا که ونزوئلا را به خریداری موشک از ایران متهم کرده بود، تأکید کرد که کشورش از ایران موشک نخریده، اما او در عین حال گفت که خرید موشک از ایران «ایده بسیار خوبی» به نظر می‌رسد.

پیش‌تر «الیوت آبرامز» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» خشم خود را از تعامل جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا ابراز کرد. آبرامز ضمن تهدید کاراکاس و تهران، گفت که ایالات متحده هرگونه تلاش احتمالی جمهوری اسلامی برای ارسال موشک به ونزوئلا را تاب نخواهد آورد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در یک مصاحبه درباره اظهارنظر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا مبنی بر این که آمریکا انتقال موشک از ایران به ونزوئلا را تحمل نمی‌کند و به آن اجازه نخواهد داد، گفت: برای ایران و ونزوئلا کاملاً قانونی است که همکاری دفاعی داشته باشند و آمریکا تلاش کرد مانع آن در شورای امنیت شود و شکست خورد. شکست سنگینی خورد، ۱۳ در برابر ۲ (اشاره به آرای مخالف آمریکا در مقابل آرای موافق) و به همین خاطر ایالات متحده به استراتژی کهنه خود که اساساً تهدید کشورها و قلدری کردن است، متوسل شده است.

وی تاکید کرد: ایران و ونزئلا به آمریکا اجازه قلدری ندادند و فکر می‌کنم این روند ادامه خواهد داشت. همکاری ما کاملاً قانونی است و ما به همکاری با ونزوئلا حتی در زمینه دفاعی ادامه خواهیم داد و معتقدیم حق ونزوئلاست که از هر جایی که بخواهد تجهیزات نظامی خریداری کند. اما این که ونزوئلا به چه چیزی نیاز دارد و ما چه چیزی برای عرضه داریم، قطعاً مورد مذاکره قرار خواهد گرفت و یکی از موضوعات روابط دو جانبه ما خواهد بود. فکر می‌کنم به آمریکا هیچ ارتباطی ندارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید